Start / E37 Blogg / STUK.se – ett gemensamt projekt med flera partners

STUK.se – ett gemensamt projekt med flera partners

För ett par veckor sedan lanserade vi en webbutik för STUK.se, som är en ledande aktör på den svenska jeansmarknaden. Sedan dess har vi fått mycket positiv feedback från både kunder, partners och andra trevliga människor. Framförallt har man reagerat på att den är så annorlunda layoutmässigt och att den verkligen speglar den fysiska butiken. Den typiska STUK-känslan har lyckats appliceras även på webben! För oss är det roligt att verkligen kunna påvisa att vi inte är beroende av designmallar. I det här projektet är det inte vi som står för layouten utan Göteborgsbaserade designbyrån Republic Factory. STUK.se hade redan ett inarbetat samarbete med Republic Factory när de kom i kontakt med oss.



-Vad gäller samarbetet med E37 så tycker jag det funkat bra. Vi stod för designen och kodade även upp html/css i projektet. Oftast måste vi hålla oss inom vissa ramar när vi samarbetar med e-handelsleverantörer men med E37 kände oss väldigt fria i designarbetet, säger Anders Wideskott Republic Factory.

David Bjärne som är projektansvarig för STUK.ses e-handelssatsning är också mycket nöjd med samarbetet.

-Jag har jobbat med många system tidigare och är överraskad över det mycket enkla och grafiska gränssnittet. E37:s administrationsverktyg är både kompetent och stabilt. Dessutom är det enkelt att komma igång med det. Under projektets gång har jag fått snabb hjälp om jag fastnat med något och jag tycker de har bra koll på allt, säger David Bjärne .

Ja, vad mer kan man säga? Vi är verkligen jätteglada över att det blivit ett så lyckat projekt. Men det är inte slut än, det är nu det hela börjar på riktigt egentligen. Nu ska försäljningen få fart och då gäller det för STUK.se att ta till alla goda marknadsföringsverktyg som finns. Självklart står vi till förfogande för att hjälpa dem vidare i den spännande e-handelsvärlden.

Ett stort tack till Squid Butiksdata som förde oss samman och som webbutiken har koppling till.

Och du, glöm nu inte att gå in och shoppa på www.stuk.se!
Mercedes Karacsony den 21 maj 2010 13:50



E37 Nyhetsbrev och e-handelstips

Senaste inläggen

2015-12-07
Jordklok.se – e-handelsoptimering gav ny tillväxtboom
Jordklok.se är en av Sveriges ledande nätbutiker för ekologiska produkter. Inför 2015 var frågan hur mycket mer det fanns att hämta genom att byta till en modernare e-handelsplattform. En första utvärdering visar fantastiska resultat på kort tid för både konverteringsgrad och försäljning, med mobilanpassningen som främsta framgångsfaktor.
2015-11-26
Succé för Blåvittshopen, ökade mer än 130%
Inför fotbollssäsongen 2015 lanserade IFK Göteborg en helt ny webbshop med hjälp av e-handelsleverantören E37. Med en försäljningsökning på 130 % jämfört med 2014 har satsningen överträffat alla förväntningar.
2015-05-22
Nytt samarbete förenklar mobil e-handel
Pressmeddelande 2015-05-22. Betalningsleverantören Seamless, med sin mobila betalningstjänst SEQR, satsar på att förenkla m-handeln tillsammans med e-handelsleverantören E37. SEQRs nyhet ”Instant Checkout” har integrerats i E37s mobilanpassade kassa vilket möjliggör shopping i mobilen med så få steg som möjligt. Butikskedjan SWEdala Outlet är pilotkund och imponeras av den förenklade köpprocessen.
2015-04-30
Acrinova och E37 i nytt samarbete för framtidens e-handel
Pressmeddelande 2015-04-30. Fastighetsbolaget Acrinova AB, med inriktning mot logistikfastigheter för e-handel, inleder samarbete med E37. Syftet är att erbjuda en helhetslösning med allt från e-handelssystem till logistiklösningar för framtidens snabbväxande nätbutiker.
2015-04-21
IFK Göteborg lanserar ny mobilanpassad e-handel
Pressmeddelande 2015-04-21. Idag lanserar IFK Göteborg en ny modern webbshop med hjälp av e-handelsleverantören E37. Den nya BLÅVITTshopen är mobilanpassad och gör det därmed enkelt för supportrarna att handla via alla kanaler och enheter.
2014-12-19
Nya försäljningsrekord för julhandeln på nätet
I år har den USA-inspirerade shoppinghelgen med Black Friday och Cyber Monday slagit igenom på allvar i Sverige. Många e-handlare hos E37 har satt nya försäljningsrekord. Koppling till CDON Marketplace, julkalenderkampanjer och ökad shopping från mobila enheter har bidragit till rekorden.

Arkiv

2015
   december 2015 (1)
   november 2015 (1)
   maj 2015 (1)
   april 2015 (2)
2014
   december 2014 (1)
   november 2014 (1)
   oktober 2014 (2)
   september 2014 (1)
   mars 2014 (1)
   februari 2014 (1)
2013
   november 2013 (1)
   oktober 2013 (1)
   september 2013 (1)
   augusti 2013 (1)
   juli 2013 (1)
   juni 2013 (1)
   mars 2013 (4)
   februari 2013 (4)
2012
   december 2012 (1)
   oktober 2012 (3)
   september 2012 (6)
   augusti 2012 (3)
   juli 2012 (1)
   april 2012 (3)
   mars 2012 (3)
2011
   november 2011 (1)
   oktober 2011 (1)
   maj 2011 (2)
   april 2011 (1)
   mars 2011 (1)
2010
   november 2010 (1)
   oktober 2010 (1)
   juni 2010 (2)
   maj 2010 (1)
   april 2010 (2)
   mars 2010 (1)
Scrolla upp
Stäng