Start / E37 Blogg / Ännu ett lyckat emeet

Ännu ett lyckat emeet

Det har gått en vecka sedan Emeet gick av stapeln för andra gången. Precis som förra gången lånade Posten ut sina trevliga lokaler på huvudkontoret i Solna.

Utan annan marknadsföring än via Social medier tog de 200 biljetterna slut på nolltid när de släpptes. Jag vet många av våra kunder som hängde vid datorn exakt då biljetterna släpptes, men som ändå inte lyckades. Nästa gång ser vi till att fixa det!  Det var roligt att Christoffer Tyrefors och Victor Nyman från Länna Sport var med i alla fall. Jag kan tänka mig att de bidrog med mycket.

Trots att vi var dubbelt så många som förra gången fungerade konceptet okonferens riktigt bra.
Vad är en okonferens egentligen? Det är en vanlig fråga som jag stöter på när jag berättar om Emeet. Man kan säga att det är en konferens som har ett förbestämt tema (e-handel i det här fallet), men att det sedan är deltagarna själva som bestämmer diskussionsämnena. Det finns inga föreläsare eller moderatorer utan det är deltagarna som styr sessionerna och delar med sig av sin kunskap och erfarenhet. ”Sharing is caring”, det är vad det hela går ut på. Tänk så bra det vore om folk följde den principen även till vardags (en liten tanke bara…).



Ett av Postens väggar  omvandlades till ett gigantiskt schema, en så kallad Gridd. Varje ruta i Gridden representerade 45 minuter i ett specifikt rum. Alla fick tänka igenom vad de ville bidra med, vilka fågor de ville ta upp eller ha hjälp med och sedan skriva ner det på lappar som slutligen tejpades upp på Gridden. Sedan var det fritt fram att förflytta sig mellan rummen för att ta del av det som sades och för att bidra själv. Vart man än kom var det god stämning och det spelade ingen roll om det satt konkurrenter i samma rum. Det var som en enda stor familj som hade ett gemensamt mål – att lyckas med e-handel!
 
Dagen avslutades med en trevlig middag på restaurang Blekholmen i centrala Stockholm. Där fortsatte e-handelspratet långt in i natten.

Stort tack till de fantastiskt drivna arrangörerna Magnus Lundin, Wilma Östlund, Rikard Westberg och Peter Höjman!

Ännu ett stort tack till sponsorerna Posten, Dibs, Klarna och Brightstep som gjorde det möjligt att hålla allt kostnadsfritt för delatagarna.

Läs mer om emeet här: http://www.emeet.se

 

Mercedes Karacsony den 5 oktober 2011



E37 Nyhetsbrev och e-handelstips

Senaste inläggen

2015-12-07
Jordklok.se – e-handelsoptimering gav ny tillväxtboom
Jordklok.se är en av Sveriges ledande nätbutiker för ekologiska produkter. Inför 2015 var frågan hur mycket mer det fanns att hämta genom att byta till en modernare e-handelsplattform. En första utvärdering visar fantastiska resultat på kort tid för både konverteringsgrad och försäljning, med mobilanpassningen som främsta framgångsfaktor.
2015-11-26
Succé för Blåvittshopen, ökade mer än 130%
Inför fotbollssäsongen 2015 lanserade IFK Göteborg en helt ny webbshop med hjälp av e-handelsleverantören E37. Med en försäljningsökning på 130 % jämfört med 2014 har satsningen överträffat alla förväntningar.
2015-05-22
Nytt samarbete förenklar mobil e-handel
Pressmeddelande 2015-05-22. Betalningsleverantören Seamless, med sin mobila betalningstjänst SEQR, satsar på att förenkla m-handeln tillsammans med e-handelsleverantören E37. SEQRs nyhet ”Instant Checkout” har integrerats i E37s mobilanpassade kassa vilket möjliggör shopping i mobilen med så få steg som möjligt. Butikskedjan SWEdala Outlet är pilotkund och imponeras av den förenklade köpprocessen.
2015-04-30
Acrinova och E37 i nytt samarbete för framtidens e-handel
Pressmeddelande 2015-04-30. Fastighetsbolaget Acrinova AB, med inriktning mot logistikfastigheter för e-handel, inleder samarbete med E37. Syftet är att erbjuda en helhetslösning med allt från e-handelssystem till logistiklösningar för framtidens snabbväxande nätbutiker.
2015-04-21
IFK Göteborg lanserar ny mobilanpassad e-handel
Pressmeddelande 2015-04-21. Idag lanserar IFK Göteborg en ny modern webbshop med hjälp av e-handelsleverantören E37. Den nya BLÅVITTshopen är mobilanpassad och gör det därmed enkelt för supportrarna att handla via alla kanaler och enheter.
2014-12-19
Nya försäljningsrekord för julhandeln på nätet
I år har den USA-inspirerade shoppinghelgen med Black Friday och Cyber Monday slagit igenom på allvar i Sverige. Många e-handlare hos E37 har satt nya försäljningsrekord. Koppling till CDON Marketplace, julkalenderkampanjer och ökad shopping från mobila enheter har bidragit till rekorden.

Arkiv

2015
   december 2015 (1)
   november 2015 (1)
   maj 2015 (1)
   april 2015 (2)
2014
   december 2014 (1)
   november 2014 (1)
   oktober 2014 (2)
   september 2014 (1)
   mars 2014 (1)
   februari 2014 (1)
2013
   november 2013 (1)
   oktober 2013 (1)
   september 2013 (1)
   augusti 2013 (1)
   juli 2013 (1)
   juni 2013 (1)
   mars 2013 (4)
   februari 2013 (4)
2012
   december 2012 (1)
   oktober 2012 (3)
   september 2012 (6)
   augusti 2012 (3)
   juli 2012 (1)
   april 2012 (3)
   mars 2012 (3)
2011
   november 2011 (1)
   oktober 2011 (1)
   maj 2011 (2)
   april 2011 (1)
   mars 2011 (1)
2010
   november 2010 (1)
   oktober 2010 (1)
   juni 2010 (2)
   maj 2010 (1)
   april 2010 (2)
   mars 2010 (1)
Scrolla upp
Stäng