Start / E37 Blogg / Återbruk är temat i nyöppnad e-handel från Magasin Skruf

Återbruk är temat i nyöppnad e-handel från Magasin Skruf

Magasin Skruf, med inriktning på återvinning, närproduktion och målsättning att skapa kommersiell social och miljö-medvetenhet, öppnar idag sin B2B-webbshop. Utöver återförsäljare som målgrupp fungerar den även som skyltfönster för alla övriga besökare. Återbruk är nyckelordet för Magasin Skruf, något som sammanfaller utmärkt med E37s helintegrerade e-handelslösning - att inte behöva uppfinna nya sätt att hantera uppgifter man redan gör.

Den lättnavigerade webbutikens unika utseende återspeglar tydligt Magasin Skrufs satsning på heminredning med hantverkskänsla. Resultatet är en mix av produkter inom möbler, belysning, dekoration och mattor.

Ägaren Jörn Jensen berättar:
- För att få tillgång till billigare grundmaterial till våra produkter så är det bra att kunna mixa material. Men det är också så att trenden tillåter det och att vi själva gillar att blanda material och stilar. Utmaningen ligger i att göra allt kommersiellt.

Jörn Jensen är inte ny inom e-handel, med erfarenhet inom e-handel relaterad till detaljhandel.

- Jag kände redan till E37 efter tidigare samarbete, deras helhetskoncept, kunnande och långa erfarenhet av kopplingar till affärssystem ger mig en trygghet, med friheten att fokusera på det som är viktigt för Magasin Skrufs operativa verksamhet. E-handeln blir som en utvidgning av vårt affärssystem Visma Administration, inte några stora och okända procedurer vi måste lära oss. Då alla IT-system körs som molntjänster kan medarbetarna arbeta klimatsmart på distans.

- Det är viktigt för oss att även webbhandeln återger vår vision och profil. Vi arbetar under parollen ReUse, ReDuce, ReTail.

B2B-webbutiken är första steget för en tydligare Internetnärvaro för företaget. Att underlätta för återförsäljarna är viktigt, nu kan de omedelbart se de kommande produkterna och planera sina inköp utan att invänta mässor. Nästa steg blir att lansera en konsumentinriktad shop under annat namn, med hjälp av E37-systemets shop-in-shop-funktionalitet.

http://www.magasinskruf.se
Peter Andersson den 20 april 2012 13:42



E37 Nyhetsbrev och e-handelstips

Senaste inläggen

2015-12-07
Jordklok.se – e-handelsoptimering gav ny tillväxtboom
Jordklok.se är en av Sveriges ledande nätbutiker för ekologiska produkter. Inför 2015 var frågan hur mycket mer det fanns att hämta genom att byta till en modernare e-handelsplattform. En första utvärdering visar fantastiska resultat på kort tid för både konverteringsgrad och försäljning, med mobilanpassningen som främsta framgångsfaktor.
2015-11-26
Succé för Blåvittshopen, ökade mer än 130%
Inför fotbollssäsongen 2015 lanserade IFK Göteborg en helt ny webbshop med hjälp av e-handelsleverantören E37. Med en försäljningsökning på 130 % jämfört med 2014 har satsningen överträffat alla förväntningar.
2015-05-22
Nytt samarbete förenklar mobil e-handel
Pressmeddelande 2015-05-22. Betalningsleverantören Seamless, med sin mobila betalningstjänst SEQR, satsar på att förenkla m-handeln tillsammans med e-handelsleverantören E37. SEQRs nyhet ”Instant Checkout” har integrerats i E37s mobilanpassade kassa vilket möjliggör shopping i mobilen med så få steg som möjligt. Butikskedjan SWEdala Outlet är pilotkund och imponeras av den förenklade köpprocessen.
2015-04-30
Acrinova och E37 i nytt samarbete för framtidens e-handel
Pressmeddelande 2015-04-30. Fastighetsbolaget Acrinova AB, med inriktning mot logistikfastigheter för e-handel, inleder samarbete med E37. Syftet är att erbjuda en helhetslösning med allt från e-handelssystem till logistiklösningar för framtidens snabbväxande nätbutiker.
2015-04-21
IFK Göteborg lanserar ny mobilanpassad e-handel
Pressmeddelande 2015-04-21. Idag lanserar IFK Göteborg en ny modern webbshop med hjälp av e-handelsleverantören E37. Den nya BLÅVITTshopen är mobilanpassad och gör det därmed enkelt för supportrarna att handla via alla kanaler och enheter.
2014-12-19
Nya försäljningsrekord för julhandeln på nätet
I år har den USA-inspirerade shoppinghelgen med Black Friday och Cyber Monday slagit igenom på allvar i Sverige. Många e-handlare hos E37 har satt nya försäljningsrekord. Koppling till CDON Marketplace, julkalenderkampanjer och ökad shopping från mobila enheter har bidragit till rekorden.

Arkiv

2015
   december 2015 (1)
   november 2015 (1)
   maj 2015 (1)
   april 2015 (2)
2014
   december 2014 (1)
   november 2014 (1)
   oktober 2014 (2)
   september 2014 (1)
   mars 2014 (1)
   februari 2014 (1)
2013
   november 2013 (1)
   oktober 2013 (1)
   september 2013 (1)
   augusti 2013 (1)
   juli 2013 (1)
   juni 2013 (1)
   mars 2013 (4)
   februari 2013 (4)
2012
   december 2012 (1)
   oktober 2012 (3)
   september 2012 (6)
   augusti 2012 (3)
   juli 2012 (1)
   april 2012 (3)
   mars 2012 (3)
2011
   november 2011 (1)
   oktober 2011 (1)
   maj 2011 (2)
   april 2011 (1)
   mars 2011 (1)
2010
   november 2010 (1)
   oktober 2010 (1)
   juni 2010 (2)
   maj 2010 (1)
   april 2010 (2)
   mars 2010 (1)
Scrolla upp
Stäng