Start / E37 Blogg / Ny lansering - Zoe Shoes

Ny lansering - Zoe Shoes

Vi välkomnar skobutiken Zoe Shoes som under vintern har lanserat sin webbshop baserad på E37 e-handelssystem. Detta är Zoes första satsning på e-handel och det har blivit en god försäljningsstart.

Skobutikkedjan Zoe Shoes har valt att nischa sig mot tjejer som vill ha omväxling från de stora skobutikskedjor som finns i nästan varje centrum och galleria. Tack vare korta beslutsvägar och nära samarbete med leverantörer i hela Europa kan Zoe snabbt få ut ett toppmodernt sortiment i takt med modevärldens svängningar. Trots att Zoe är en liten fristående kedja belägen endast i Stockholm så är man faktiskt den kedja i Sverige som har sålt mest av vissa skomodeller, t.ex. Ten Points Pandora.

Torbjörn som är VD för Zoe Shoes berättar om e-handelssatsningen:
- Jag är särskilt nöjd med E37s förmåga att hitta rätt layout och identitet på nätet för Zoe, utifrån vår grafiska profil och stil i butikerna. E37s inbyggda kopplingar till alla andra datasystem som ingår var avgörande när jag valde e-handelsleverantör. Utan den automatisering och tidsbesparing det ger i e-handelskedjan, skulle det vara omöjligt för mig som entreprenör att hinna med alla uppgifter i företaget. Lanseringen av webbshopen har gått över förväntan utan nämnvärd marknadsföring, och vi har redan sett ett stort intresse från nya kunder utanför vår tidigare marknad, t.ex. från Göteborg och Malmö.



Zoe är pilotkund för E37s nya koppling till butiksdatasystemet Flexicon eXcellence. Värt att nämna är även att alla produktfotografier i webbshopen har tagits med iPhone i en egenkonstruerad mikrofotostudio.

Hos Zoe Shoes är det enkelt för kunderna att hitta rätt skomodell med hjälp av E37s filtreringsmodul. Kunden väljer först huvudvarugrupp i en tydlig horisontell meny, därefter kan man begränsa utbudet med hjälp av filtrering på varumärke, färg, storlek eller mer specifika produkttyper från underliggande varugrupper.
Fredrik Karlsson den 26 februari 2013



E37 Nyhetsbrev och e-handelstips

Senaste inläggen

2015-12-07
Jordklok.se – e-handelsoptimering gav ny tillväxtboom
Jordklok.se är en av Sveriges ledande nätbutiker för ekologiska produkter. Inför 2015 var frågan hur mycket mer det fanns att hämta genom att byta till en modernare e-handelsplattform. En första utvärdering visar fantastiska resultat på kort tid för både konverteringsgrad och försäljning, med mobilanpassningen som främsta framgångsfaktor.
2015-11-26
Succé för Blåvittshopen, ökade mer än 130%
Inför fotbollssäsongen 2015 lanserade IFK Göteborg en helt ny webbshop med hjälp av e-handelsleverantören E37. Med en försäljningsökning på 130 % jämfört med 2014 har satsningen överträffat alla förväntningar.
2015-05-22
Nytt samarbete förenklar mobil e-handel
Pressmeddelande 2015-05-22. Betalningsleverantören Seamless, med sin mobila betalningstjänst SEQR, satsar på att förenkla m-handeln tillsammans med e-handelsleverantören E37. SEQRs nyhet ”Instant Checkout” har integrerats i E37s mobilanpassade kassa vilket möjliggör shopping i mobilen med så få steg som möjligt. Butikskedjan SWEdala Outlet är pilotkund och imponeras av den förenklade köpprocessen.
2015-04-30
Acrinova och E37 i nytt samarbete för framtidens e-handel
Pressmeddelande 2015-04-30. Fastighetsbolaget Acrinova AB, med inriktning mot logistikfastigheter för e-handel, inleder samarbete med E37. Syftet är att erbjuda en helhetslösning med allt från e-handelssystem till logistiklösningar för framtidens snabbväxande nätbutiker.
2015-04-21
IFK Göteborg lanserar ny mobilanpassad e-handel
Pressmeddelande 2015-04-21. Idag lanserar IFK Göteborg en ny modern webbshop med hjälp av e-handelsleverantören E37. Den nya BLÅVITTshopen är mobilanpassad och gör det därmed enkelt för supportrarna att handla via alla kanaler och enheter.
2014-12-19
Nya försäljningsrekord för julhandeln på nätet
I år har den USA-inspirerade shoppinghelgen med Black Friday och Cyber Monday slagit igenom på allvar i Sverige. Många e-handlare hos E37 har satt nya försäljningsrekord. Koppling till CDON Marketplace, julkalenderkampanjer och ökad shopping från mobila enheter har bidragit till rekorden.

Arkiv

2015
   december 2015 (1)
   november 2015 (1)
   maj 2015 (1)
   april 2015 (2)
2014
   december 2014 (1)
   november 2014 (1)
   oktober 2014 (2)
   september 2014 (1)
   mars 2014 (1)
   februari 2014 (1)
2013
   november 2013 (1)
   oktober 2013 (1)
   september 2013 (1)
   augusti 2013 (1)
   juli 2013 (1)
   juni 2013 (1)
   mars 2013 (4)
   februari 2013 (4)
2012
   december 2012 (1)
   oktober 2012 (3)
   september 2012 (6)
   augusti 2012 (3)
   juli 2012 (1)
   april 2012 (3)
   mars 2012 (3)
2011
   november 2011 (1)
   oktober 2011 (1)
   maj 2011 (2)
   april 2011 (1)
   mars 2011 (1)
2010
   november 2010 (1)
   oktober 2010 (1)
   juni 2010 (2)
   maj 2010 (1)
   april 2010 (2)
   mars 2010 (1)
Scrolla upp
Stäng