Start / E37 Blogg / E37 levererade kampanjsajt för Apoteket

E37 levererade kampanjsajt för Apoteket

E37 har implementerat Apotekets senaste webbkampanj för sin kundklubb ApoPlus. Uppdraget har utförts tillsammans med Kaplan RM, som sedan år 2009 utvecklar och driver Apotekets framgångsrika lojalitetsprogram.

Webbkampanj för Apoteket

E37 har fungerat som underleverantör och samarbetspartner till Kaplan RM i produktionen av sensommarens ApoPlus-kampanj. I E37s uppdrag ingick att utveckla kampanjsajtens speciella gränssnitt utifrån Kaplans grafiska profilmaterial, skisser och kampanjmanus. Databasteknik, drift och integrationer med övriga inblandade IT-system har också skötts av E37. Kampanjsajten integrerades med varukorgen i Apotekets e-handel, medlemshanteringssystem från Abalon samt utskick via Strålfors.

Syftet med kampanjen var att driva försäljning i Apotekets webbshop, stärka relationen med befintliga ApoPlus-medlemmar och även att värva nya. Det gjordes genom attraktiva erbjudanden som varierade under kampanjveckorna, möjlighet att samla extra medlemspoäng via enkäter och aktiviteter på webben samt en funktion för att värva vänner och tipsa dem om rabatterade erbjudanden.

Vi är mycket nöjda med E37s insats i projektet” säger Björn Eriksson, projektledare på Kaplan RM. ”Trots snäva tidsramar under sommaren levererades både gränssnitt och integrationer i god tid enligt uppsatt kravspecifikation. Vi valde E37 som partner i projektet tack vare deras kombination av kompetens inom gränssnitt, e-handel och systemintegration.

Vi är glada över att ha fått bidra till en del i ett så kreativt och framgångsrikt lojalitetsprogram” säger Fredrik Karlsson, VD på E37. ”Tack vare Kaplans goda projektledning och struktur kunde projektet framgångsrikt levereras trots många involverade parter och IT-system.

Om Kaplan RM och kundklubben ApoPlus

Kaplan är Skandinavisk ledare inom Loyalty Management och driver några av Nordens största lojalitetsprogram. Sedan 2009 är Kaplan strategisk partner åt Apoteket AB. Uppdraget är att driva all kommunikation inom och utveckling av kundklubben ApoPlus, med DM, webb och e-post som primära kanaler. Lösningarna har gett Kaplan både silver och guld i Guldnyckeln för bästa kundlojalitetsprogram.

Fredrik Karlsson den 24 september 2014



E37 Nyhetsbrev och e-handelstips

Senaste inläggen

2015-12-07
Jordklok.se – e-handelsoptimering gav ny tillväxtboom
Jordklok.se är en av Sveriges ledande nätbutiker för ekologiska produkter. Inför 2015 var frågan hur mycket mer det fanns att hämta genom att byta till en modernare e-handelsplattform. En första utvärdering visar fantastiska resultat på kort tid för både konverteringsgrad och försäljning, med mobilanpassningen som främsta framgångsfaktor.
2015-11-26
Succé för Blåvittshopen, ökade mer än 130%
Inför fotbollssäsongen 2015 lanserade IFK Göteborg en helt ny webbshop med hjälp av e-handelsleverantören E37. Med en försäljningsökning på 130 % jämfört med 2014 har satsningen överträffat alla förväntningar.
2015-05-22
Nytt samarbete förenklar mobil e-handel
Pressmeddelande 2015-05-22. Betalningsleverantören Seamless, med sin mobila betalningstjänst SEQR, satsar på att förenkla m-handeln tillsammans med e-handelsleverantören E37. SEQRs nyhet ”Instant Checkout” har integrerats i E37s mobilanpassade kassa vilket möjliggör shopping i mobilen med så få steg som möjligt. Butikskedjan SWEdala Outlet är pilotkund och imponeras av den förenklade köpprocessen.
2015-04-30
Acrinova och E37 i nytt samarbete för framtidens e-handel
Pressmeddelande 2015-04-30. Fastighetsbolaget Acrinova AB, med inriktning mot logistikfastigheter för e-handel, inleder samarbete med E37. Syftet är att erbjuda en helhetslösning med allt från e-handelssystem till logistiklösningar för framtidens snabbväxande nätbutiker.
2015-04-21
IFK Göteborg lanserar ny mobilanpassad e-handel
Pressmeddelande 2015-04-21. Idag lanserar IFK Göteborg en ny modern webbshop med hjälp av e-handelsleverantören E37. Den nya BLÅVITTshopen är mobilanpassad och gör det därmed enkelt för supportrarna att handla via alla kanaler och enheter.
2014-12-19
Nya försäljningsrekord för julhandeln på nätet
I år har den USA-inspirerade shoppinghelgen med Black Friday och Cyber Monday slagit igenom på allvar i Sverige. Många e-handlare hos E37 har satt nya försäljningsrekord. Koppling till CDON Marketplace, julkalenderkampanjer och ökad shopping från mobila enheter har bidragit till rekorden.

Arkiv

2015
   december 2015 (1)
   november 2015 (1)
   maj 2015 (1)
   april 2015 (2)
2014
   december 2014 (1)
   november 2014 (1)
   oktober 2014 (2)
   september 2014 (1)
   mars 2014 (1)
   februari 2014 (1)
2013
   november 2013 (1)
   oktober 2013 (1)
   september 2013 (1)
   augusti 2013 (1)
   juli 2013 (1)
   juni 2013 (1)
   mars 2013 (4)
   februari 2013 (4)
2012
   december 2012 (1)
   oktober 2012 (3)
   september 2012 (6)
   augusti 2012 (3)
   juli 2012 (1)
   april 2012 (3)
   mars 2012 (3)
2011
   november 2011 (1)
   oktober 2011 (1)
   maj 2011 (2)
   april 2011 (1)
   mars 2011 (1)
2010
   november 2010 (1)
   oktober 2010 (1)
   juni 2010 (2)
   maj 2010 (1)
   april 2010 (2)
   mars 2010 (1)
Scrolla upp
Stäng