Start / E37 Blogg / IFK Göteborg lanserar ny mobilanpassad e-handel

IFK Göteborg lanserar ny mobilanpassad e-handel

Pressmeddelande 2015-04-21.
Idag lanserar IFK Göteborg en ny modern webbshop med hjälp av e-handelsleverantören E37.
Den nya BLÅVITTshopen är mobilanpassad och gör det därmed enkelt för supportrarna att handla via alla kanaler och enheter. Utbudet är samma på nätet och i den fysiska butiken. Integration mellan nätbutiken och affärssystemet Hogia Retail POS lägger grunden till en effektiv omnikanalstrategi.

Integration av hela e-handelskedjan

Fotbollssäsongen har börjat bra för IFK Göteborg och teaser-kampanjen ”Save the day” via sociala medier har byggt upp extra spänning för supportrarna. Strax efter midnatt tisdag den 21 april avtäcktes den nya e-handelslösningen baserad på E37 Triton e-handelssystem. ”Vår gamla e-handel kunde inte leva upp till de krav vi ställt för att kunna tillgodose en ökande efterfrågan och en förbättrad köpupplevelse för de anhängare som inte har möjlighet att besök vår fysiska butik”, säger Joakim Fjällgård, Merchandise Manager hos IFK Göteborg.

En viktig förbättring för IFK Göteborg är att alla säljkanaler har bundits ihop med Hogias affärssystem Retail POS som utgångspunkt. ”Efter vårt första möte kände vi att E37 var rätt partner till oss när det gäller att få ett tätt samarbete och korta beslutsvägar. Detta tillsammans med plattformens funktioner och kopplingen till vårt affärssystem från Hogia gjorde valet enkelt”, berättar Joakim Fjällgård.

Klicka här för att besöka IFK Göteborgs nya webbshop.

IFK Göteborg tror på 100 % tillväxt

Den integrerade multikanallösningen innebär mindre administrativt arbete för IFK Göteborg, vilket frigör mer tid för arbete med marknadsföring och webbkampanjer. ”Vi har höga förväntningar på vår nya e-handel och tror på 100 % tillväxt under det första året”, säger Joakim Fjällgård.

Nyckeln till detta är att förbättra kundens köpupplevelse med hjälp av mobilanpassning och ny layout. Den nya shopen är anpassad för både mobila enheter och vanliga datorer, och särskild vikt har lagts vid optimerad orderläggning. Som kassa används E37s responsiva och avskalade kassasida med kassa- och betalningslösningen Klarna Checkout, som visat sig mycket effektiv för konverteringsgraden i en tidigare undersökning.

”E37 har tagit fram en helt ny webblayout utifrån IFK Göteborgs nya grafiska profil, med fokus på att skapa ett inspirerande och färgstarkt ”blåvitt formspråk”. Med den förbättrade kundupplevelsen i sin helhet tror vi att IFK Göteborg har goda chanser att uppfylla sina förväntningar”, säger Mercedes Karacsony på E37. Bland förbättringarna kan även nämnas tydligare kategorisering, bättre produktbilder samt möjlighet för kunderna att handla på nätet men hämta varorna i den fysiska butiken.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION

Mercedes Karacsony, marknadschef, E37 System AB
Tel: 08-587 667 95
E-post: mercedes.karacsony@e37.se

Joakim Fjällgård, Merchandise Manager, IFK Göteborg
Tel: 0735-21 77 06
E-post: joakim.fjallgard@ifkgoteborg.se

Roger Persson, försäljningschef, Hogia Handelssystem AB
Tel: 0303-667 83
E-post: roger.persson@hogia.se 

OM E37 SYSTEM

E37s affärsidé är att tillhandahålla e-handelssystem som gör det enkelt att bedriva lönsam e-handel. Med mer än 10 års erfarenhet är integration med alla slags butiksdatasystem, affärssystem och andra IT-system ett av våra specialområden. E37 levererar en helhetslösning med allt från säljande design, rådgivning, integration, lansering, drift och moderna metoder för Internet-marknadsföring.

E37 har skapat framgångsrika webbutiker för Länna Sport, Leilas General Store, Lampan, AZ Design, Woolrich Store och SWEdala Outlet m.fl.

Läs mer på www.e37.se.

Om Hogia Handelssystem

Hogia Handelssystem erbjuder branschanpassade standardsystem för mindre och medelstora butiker och butikskedjor. Vi kan idag erbjuda branschen kompletta lösningar inom Kassasystem, ekonomi, lön och HR. Vi har som ambition att själva och tillsammans med partners kunna leverera den helhetslösningar som efterfrågas. Med personlig erfarenhet från branschen tillhandahåller vi en kompetent support som enbart jobbar mot branschen Handel – på detta sätt lär vi känna våra kunders särskilda behov och önskemål.

Läs mer på www.hogia.se/handel.

Om IFK Göteborg

Läs på www.ifkgoteborg.se.

Fredrik Karlsson den 21 april 2015



E37 Nyhetsbrev och e-handelstips

Senaste inläggen

2015-12-07
Jordklok.se – e-handelsoptimering gav ny tillväxtboom
Jordklok.se är en av Sveriges ledande nätbutiker för ekologiska produkter. Inför 2015 var frågan hur mycket mer det fanns att hämta genom att byta till en modernare e-handelsplattform. En första utvärdering visar fantastiska resultat på kort tid för både konverteringsgrad och försäljning, med mobilanpassningen som främsta framgångsfaktor.
2015-11-26
Succé för Blåvittshopen, ökade mer än 130%
Inför fotbollssäsongen 2015 lanserade IFK Göteborg en helt ny webbshop med hjälp av e-handelsleverantören E37. Med en försäljningsökning på 130 % jämfört med 2014 har satsningen överträffat alla förväntningar.
2015-05-22
Nytt samarbete förenklar mobil e-handel
Pressmeddelande 2015-05-22. Betalningsleverantören Seamless, med sin mobila betalningstjänst SEQR, satsar på att förenkla m-handeln tillsammans med e-handelsleverantören E37. SEQRs nyhet ”Instant Checkout” har integrerats i E37s mobilanpassade kassa vilket möjliggör shopping i mobilen med så få steg som möjligt. Butikskedjan SWEdala Outlet är pilotkund och imponeras av den förenklade köpprocessen.
2015-04-30
Acrinova och E37 i nytt samarbete för framtidens e-handel
Pressmeddelande 2015-04-30. Fastighetsbolaget Acrinova AB, med inriktning mot logistikfastigheter för e-handel, inleder samarbete med E37. Syftet är att erbjuda en helhetslösning med allt från e-handelssystem till logistiklösningar för framtidens snabbväxande nätbutiker.
2015-04-21
IFK Göteborg lanserar ny mobilanpassad e-handel
Pressmeddelande 2015-04-21. Idag lanserar IFK Göteborg en ny modern webbshop med hjälp av e-handelsleverantören E37. Den nya BLÅVITTshopen är mobilanpassad och gör det därmed enkelt för supportrarna att handla via alla kanaler och enheter.
2014-12-19
Nya försäljningsrekord för julhandeln på nätet
I år har den USA-inspirerade shoppinghelgen med Black Friday och Cyber Monday slagit igenom på allvar i Sverige. Många e-handlare hos E37 har satt nya försäljningsrekord. Koppling till CDON Marketplace, julkalenderkampanjer och ökad shopping från mobila enheter har bidragit till rekorden.

Arkiv

2015
   december 2015 (1)
   november 2015 (1)
   maj 2015 (1)
   april 2015 (2)
2014
   december 2014 (1)
   november 2014 (1)
   oktober 2014 (2)
   september 2014 (1)
   mars 2014 (1)
   februari 2014 (1)
2013
   november 2013 (1)
   oktober 2013 (1)
   september 2013 (1)
   augusti 2013 (1)
   juli 2013 (1)
   juni 2013 (1)
   mars 2013 (4)
   februari 2013 (4)
2012
   december 2012 (1)
   oktober 2012 (3)
   september 2012 (6)
   augusti 2012 (3)
   juli 2012 (1)
   april 2012 (3)
   mars 2012 (3)
2011
   november 2011 (1)
   oktober 2011 (1)
   maj 2011 (2)
   april 2011 (1)
   mars 2011 (1)
2010
   november 2010 (1)
   oktober 2010 (1)
   juni 2010 (2)
   maj 2010 (1)
   april 2010 (2)
   mars 2010 (1)
Scrolla upp
Stäng