Här sammanfattar vi några funktioner, supportartiklar och blogginlägg som är särskilt relevanta inför Black Friday.
Med Tidsstyrda versioner av innehållssidor kan du uppdatera sidans innehåll i förväg och ställa in när uppdateringen ska gå live! Perfekt om startsidan ska ändras vid midnatt eller sent på kvällen inför Black Friday! Du kan även förhandsgranska och testa den nya versionen medan den ligger dold.
En nedräknare kan användas för att exempelvis visa hur lång tid det är kvar på en kampanj eller räkna ned till en kampanj startar. Nedräknaren är mycket enkel att lägga in och kan visas antingen fristående eller på en bakgrundsbild. Läs mer i vår supportartikel.
Med Genererade priser är det enkelt att skapa extrapriser på alla eller vissa artiklar med hjälp av regler och urval. Läs supportartikel här.
Läs supportartikeln om att skapa rabattkoder, engångsrabattkoder, kassakampanjer och kombinationskampanjer (t.ex. "köp 3, betala för 2").
Är det bäst att välja extrapriser på artiklarna, rabattkoder eller automatiska kampanjer i kassan? Läs om för- och nackdelar i supportartikel och blogginlägg.
Kom ihåg att kommunicera Black Friday-kampanjen på rätt ställen i webbshopens gränssnitt, så kampanjbudskapet syns för alla besökare oavsett hur de kommer in till webbshopen. Läs artikel i Black Friday-bloggen.
Så här enkelt skapar du säljande kampanjgrafik till Black Friday. En hjälpsam guide steg för steg.
Det är viktigt att välja rätt starttid och sluttid för att få bästa resultat av Black Friday-kampanjen.
Här finns en checklista med en sammanfattning av lämpliga förberedelser, kampanjupplägg och goda råd inför Black Friday. Samt en varning för 12 falluckor som e-handlare bör undvika.
Här föreslår vi ett kampanjupplägg för Black Friday som även kan stärka din julhandel.
Samtliga artiklar med tips, guider och kampanjupplägg finns samlade i Black Friday-bloggen.
E37 Support 2019-11-25 21:40