Stäng

Meny

Black Friday-kalendern, dagliga tips för lönsam e-handel

#20: Välj rätt ämnesrad på dina e-postutskick
Black Friday-kalenderns lucka #20 handlar om det första de som får dina nyhetsbrev ser: Ämnesraden! I den här artikeln går vi igenom saker att göra och att undvika.
den 20 november 2018 av Pelle Nyrén
#19: Så viktig är sökmotorn för att lyckas på Black Friday#19: Så viktig är sökmotorn för att lyckas på Black Friday
Black Friday-kalendern lucka #19: Små detaljer i webbshopens sökmotor kan vara skillnaden mellan snabba affärer eller tappade kunder. På Black Friday är sökmotorn extra betydelsefull.
den 19 november 2018 av Fredrik Karlsson
#18: Metoder för smarta kampanjer på Black Friday#18: Metoder för smarta kampanjer på Black Friday
Black Friday-kalendern lucka #18: Det många sätt att göra prissänkningar och kampanjer på Black Friday. När passar det bäst med vanliga extrapriser, rabattkoder eller flerköpskampanjer? I den här artikeln går vi igenom för- och nackdelar med olika metoder.
den 18 november 2018 av Fredrik Karlsson
#17: Bevaka dina konkurrenters strategier under Black Friday#17: Bevaka dina konkurrenters strategier under Black Friday
Black Friday-kalendern lucka #17: Kan du matcha dina konkurrenter under Black Friday? Har du koll på deras marknadsföringsaktiviteter och hur de får sina kunder? Det finns många verktyg och sätt att följa dina konkurrenter med hjälp av olika slags bevakningar.
den 17 november 2018 av Peter Andersson
#16: Sälj mer på Black Friday med smart produktsortering#16: Sälj mer på Black Friday med smart produktsortering
Black Friday-kalendern lucka #16: Black Friday växer för varje år och konkurrensen ökar. Då är det viktigare än någonsin att din webbutik framhåller de produkter som det är mest sannolikt att en kund vill köpa. Dagens artikel handlar om att automatiskt lista heta, populära produkter överst.
den 16 november 2018 av Fredrik Karlsson
#15: Ha en strategi för slutsålda produkter på Black Friday#15: Ha en strategi för slutsålda produkter på Black Friday
Black Friday-kalendern lucka #15: Vad händer med produkter som har tagit slut i din webbshop? Frågan blir extra viktig vid högt besökstryck på Black Friday. I den här artikeln diskuterar vi metoder för att vända en potentiellt missad affär till en andra chans att sälja.
den 15 november 2018 av Fredrik Karlsson
#14: Ett universalverktyg för e-handlare inför Black Friday#14: Ett universalverktyg för e-handlare inför Black Friday
Black Friday-kalendern lucka #14: Dagens artikel handlar om relaterade produkter ur ett Black Friday-perspektiv. Produktrekommendationer är ett universalverktyg som kan förbättra både merförsäljning och konverteringsgrad i din webbshop.
den 14 november 2018 av Fredrik Karlsson
#13: Missa inte dina guldkunder på Black Friday#13: Missa inte dina guldkunder på Black Friday
Black Friday-kalendern lucka #13: Besökare som använder webbshopens sökruta är målmedvetna och på jakt efter något specifikt att handla. Genom att analysera sökhistorik och sökningar utan träffar kan du minska risken att missa köpsugna kunder.
den 13 november 2018 av Fredrik Karlsson
#12: Googla din egen webbutik inför Black Friday#12: Googla din egen webbutik inför Black Friday
Black Friday-kalendern lucka #12: Ibland är det lätt att glömma det mest uppenbara. Dagens tips inför Black Friday handlar om att googla sin egen butik och jämföra sökresultaten med konkurrenter. Är dina sökresultat tillräckligt informativa och säljande?
den 12 november 2018 av Fredrik Karlsson
#11: Sälj mer på Black Friday med rabatterade paket#11: Sälj mer på Black Friday med rabatterade paket
Black Friday-kalendern lucka #11: En väg till högre lönsamhet på Black Friday är kampanjer som bygger på mängdrabatt. Här går vi igenom en lösning med paketrabatt där kunden får stor valfrihet att välja produkter fritt och skräddarsy sitt paket.
den 11 november 2018 av Fredrik Karlsson
#10: Checklista för grafiskt kampanjmaterial till Black Friday#10: Checklista för grafiskt kampanjmaterial till Black Friday
Black Friday-kalendern lucka #10: Säljande kampanjgrafik behövs för att verkligen framhäva er medverkan på Black Friday och göra det enkelt för kunderna att snabbt hitta rätt. Här tipsar vi om vilka grafiska element du kan behöva förbereda och hur du ska gå tillväga.
den 10 november 2018 av Peter Andersson
#9: Fler kampanjupplägg för merförsäljning#9: Fler kampanjupplägg för merförsäljning
Black Friday-kalendern lucka #9: Ett sätt att stärka lönsamheten på Black Friday är att fokusera på merförsäljning. I den här artikeln tittar vi på en metod för att samla liknande produkter på temasidor och koppla dem till kampanjer och mängdrabatt.
den 9 november 2018 av Fredrik Karlsson
#8: Riktade kampanjupplägg för Black Friday#8: Riktade kampanjupplägg för Black Friday
Black Friday-kalendern lucka #8: Idag tar vi upp fler varianter av smalare, riktade kampanjer för e-handlare. Att erbjuda god rabatt på de delar av sortimentet där du har högst marginal kan vara ett alternativ till en storskalig Black Friday-rea.
den 8 november 2018 av Fredrik Karlsson
#7: Har du optimerat kassan för att undvika övergivna varukorgar?#7: Har du optimerat kassan för att undvika övergivna varukorgar?
Black Friday-kalendern lucka #7: Dagens tips handlar om att inte tappa kunder i köpögonblicket. Tydlighet om leveransen, förtroendehöjande information, ett rakt flöde och ett avskalat gränssnitt utan distraktioner är viktiga faktorer i kassan.
den 7 november 2018 av Fredrik Karlsson
#6: Utöka kundtjänsten och höj konverteringen med en live-chat#6: Utöka kundtjänsten och höj konverteringen med en live-chat
Black Friday-kalendern lucka #6: Med en förmodan om ett högre antal besökare under Black Friday är det viktigt att ha en bra och utökad kundtjänst redo att svara på frågor. Ofta kan en integrerad live-chat vara både smidigare, snabbare och mer tillgänglig för dina kunder än telefon och e-post.
den 6 november 2018 av Peter Andersson
#5: Har du hittat den lönsamma gränsen för fri frakt?#5: Har du hittat den lönsamma gränsen för fri frakt?
Black Friday-kalendern lucka #5: Frågan om att erbjuda fri frakt eller inte är svår och omdebatterad bland e-handlare. Att erbjuda fri frakt över en viss varusumma eller i samband med kampanjer är en vanlig kompromiss. I den här artikeln går vi bl.a. igenom hur du beräknar en lönsam gräns för fri frakt som stimulerar merförsäljning.
den 5 november 2018 av Fredrik Karlsson
#4: Erbjud valfrihet och alternativ i leveransen#4: Erbjud valfrihet och alternativ i leveransen
Black Friday-kalendern lucka #4: I den här artikeln diskuterar vi betydelsen av att erbjuda kunden alternativ och valfrihet i leveransen. Att undvika övergivna varukorgar i kassan från de som är nära att slutföra sin order är viktigt för en webbshops lönsamhet.
den 4 november 2018 av Fredrik Karlsson
#3: Hur kan Black Friday öka din julhandel?#3: Hur kan Black Friday öka din julhandel?
Black Friday-kalendern lucka #3: I vissa branscher hotas lönsamheten p.g.a. att julhandel med goda marginaler flyttas till Black Friday med rea och prispress. Här föreslår vi ett kampanjupplägg för Black Friday som tvärtom kan stärka din julhandel.
den 3 november 2018 av Fredrik Karlsson
#2: Konsten att välja starttid och sluttid för din Black Friday-kampanj#2: Konsten att välja starttid och sluttid för din Black Friday-kampanj
Lucka 2 med e-handelstips i vår Black Friday-kalender: En smart medverkan på Black Friday kräver mer eftertanke än att bara lägga in några prissänkningar i webbshopen på fredag morgon. I den här artikeln resonerar vi kring olika aspekter av starttid och sluttid för en lyckad Black Friday-kampanj.
den 2 november 2018 av Fredrik Karlsson
#1: Förbered för Black Friday i god tid och fånga upp besökare som planerar sina köp#1: Förbered för Black Friday i god tid och fånga upp besökare som planerar sina köp
Lucka 1 med e-handelstips i vår Black Friday-kalender: Skapa en optimerad landningssida för din Black Friday-kampanj i god tid. Här får du tips om hur du skapar en sökmotoroptimerad sida och fångar upp potentiella kunder så de återvänder för att handla på Black Friday.
den 1 november 2018 av Peter Andersson