Stäng

Meny

Black Friday-kalendern 2.0, dagliga tips för lönsam e-handel

#17: Ha en strategi för slutsålda produkter på Black Friday#17: Ha en strategi för slutsålda produkter på Black Friday
Black Friday-kalendern lucka #17: Vad händer med produkter som har tagit slut i din webbshop? Frågan blir extra viktig vid högt besökstryck på Black Friday. I den här artikeln diskuterar vi metoder för att vända en potentiellt missad affär till en andra chans att sälja.
den 17 november 2019 18:27 av Fredrik Karlsson
#16: Sälj mer på Black Friday med smart produktsortering#16: Sälj mer på Black Friday med smart produktsortering
Black Friday-kalendern lucka #16: Black Friday växer för varje år och konkurrensen ökar. Då är det viktigare än någonsin att din webbutik framhåller de produkter som det är mest sannolikt att en kund vill köpa. Dagens artikel handlar om att automatiskt lista heta, populära produkter överst.
den 16 november 2019 22:35 av Fredrik Karlsson
#15: Ett universalverktyg för e-handlare inför Black Friday#15: Ett universalverktyg för e-handlare inför Black Friday
Black Friday-kalendern lucka #15: Dagens artikel handlar om relaterade produkter ur ett Black Friday-perspektiv. Produktrekommendationer är ett universalverktyg som kan förbättra både merförsäljning och konverteringsgrad i din webbshop.
den 15 november 2019 22:15 av Fredrik Karlsson
#14: Fyra tips på var en Black Friday-kampanj kan kommuniceras i din webbshop#14: Fyra tips på var en Black Friday-kampanj kan kommuniceras i din webbshop
Under kampanjperioden på och kring Black Friday är det viktigt att nå ut både till befintliga och nya kunder genom externa kanaler såsom sociala medier, nyhetsbrev, annonser och så vidare. Men vad finns det för möjligheter att kommunicera ett erbjudande inne i själva webbshopen? Denna artikel ger fyra förslag på var man i olika delar av innehållet och gränssnittet kan framhäva sitt kampanjbudskap.
den 14 november 2019 av Peter Andersson
#13: Googla din egen webbutik inför Black Friday#13: Googla din egen webbutik inför Black Friday
Black Friday-kalendern lucka #13: Ibland är det lätt att glömma det mest uppenbara. Dagens tips inför Black Friday handlar om att googla sin egen butik och jämföra sökresultaten med konkurrenter. Är dina sökresultat tillräckligt informativa och säljande?
den 13 november 2019 14:54 av Fredrik Karlsson
#12: Checklista för grafiskt kampanjmaterial till Black Friday#12: Checklista för grafiskt kampanjmaterial till Black Friday
Black Friday-kalendern lucka #12: Säljande kampanjgrafik behövs för att verkligen framhäva er medverkan på Black Friday och göra det enkelt för kunderna att snabbt hitta rätt. Här tipsar vi om vilka grafiska element du kan behöva förbereda och hur du ska gå tillväga.
den 12 november 2019 av Peter Andersson
#11: Sälj mer på Black Friday med rabatterade paket#11: Sälj mer på Black Friday med rabatterade paket
Black Friday-kalendern lucka #11: En väg till högre lönsamhet på Black Friday är kampanjer som bygger på mängdrabatt. Här går vi igenom en lösning med paketrabatt där kunden får stor valfrihet att välja produkter fritt och skräddarsy sitt paket.
den 11 november 2019 14:43 av Fredrik Karlsson
#10: Fler kampanjupplägg för merförsäljning#10: Fler kampanjupplägg för merförsäljning
Black Friday-kalendern lucka #10: Ett sätt att stärka lönsamheten på Black Friday är att fokusera på merförsäljning. I den här artikeln tittar vi på en metod för att samla liknande produkter på temasidor och koppla dem till kampanjer och mängdrabatt.
den 10 november 2019 22:14 av Fredrik Karlsson
#9: Har du optimerat kassan för att undvika övergivna varukorgar?#9: Har du optimerat kassan för att undvika övergivna varukorgar?
Black Friday-kalendern lucka #9: Dagens tips handlar om att inte tappa kunder i köpögonblicket. Tydlighet om leveransen, förtroendehöjande information, ett rakt flöde och ett avskalat gränssnitt utan distraktioner är viktiga faktorer i kassan.
den 9 november 2019 19:34 av Fredrik Karlsson
#8: Riktade kampanjupplägg för Black Friday#8: Riktade kampanjupplägg för Black Friday
Black Friday-kalendern lucka #8: Idag tar vi upp varianter av smalare, riktade kampanjer för e-handlare. Att erbjuda god rabatt på de delar av sortimentet där du har högst marginal kan vara ett alternativ till en storskalig Black Friday-rea.
den 8 november 2019 14:17 av Fredrik Karlsson
#7: Utöka kundtjänsten och höj konverteringen med en live-chat#7: Utöka kundtjänsten och höj konverteringen med en live-chat
Black Friday-kalendern lucka #7: Med en förmodan om ett högre antal besökare under Black Friday är det viktigt att ha en bra och utökad kundtjänst redo att svara på frågor. Ofta kan en integrerad live-chat vara både smidigare, snabbare och mer tillgänglig för dina kunder än telefon och e-post.
den 7 november 2019 22:11 av Peter Andersson
#6: Har du hittat den lönsamma gränsen för fri frakt?#6: Har du hittat den lönsamma gränsen för fri frakt?
Black Friday-kalendern lucka #6: Frågan om att erbjuda fri frakt eller inte är svår och omdebatterad bland e-handlare. Att endast erbjuda fri frakt över en viss varusumma, i samband med kampanjer eller som en del av lojalitetsprogram blir en allt vanligare kompromiss. I den här artikeln går vi bl.a. igenom hur du beräknar en lönsam gräns för fri frakt som stimulerar merförsäljning.
den 6 november 2019 av Fredrik Karlsson
#5: Hur kan Black Friday öka din webbutiks julhandel?#5: Hur kan Black Friday öka din webbutiks julhandel?
Black Friday-kalendern lucka #5: I vissa branscher hotas lönsamheten p.g.a. att julhandel med goda marginaler flyttas till Black Friday med rea och prispress. Här föreslår vi ett kampanjupplägg för Black Friday som tvärtom kan stärka din julhandel.
den 5 november 2019 av Fredrik Karlsson
#4: Erbjud valfrihet och alternativ i leveransen#4: Erbjud valfrihet och alternativ i leveransen
Black Friday-kalendern lucka #4: I den här artikeln diskuterar vi betydelsen av att erbjuda kunden alternativ och valfrihet i leveransen. Att undvika övergivna varukorgar i kassan från de som är nära att slutföra sin order är viktigt för en webbshops lönsamhet.
den 4 november 2019 18:14 av Fredrik Karlsson
#3: Tjuvstart eller inte? Ta fram en Black Week-strategi#3: Tjuvstart eller inte? Ta fram en Black Week-strategi
Black Friday-kalendern lucka #3: Är det bäst för din butik att begränsa sig till Black Friday eller kanske vara med hela veckan? Att välja starttid och kampanjdagar blir en allt viktigare del av strategin inför Black Friday. Och vad innebär det att Black Friday är extra sent i november i år?
den 3 november 2019 av Fredrik Karlsson
#2: Tänk igenom optimal starttid och sluttid för din kampanj#2: Tänk igenom optimal starttid och sluttid för din kampanj
Lucka 2 med e-handelstips i Black Friday-kalendern: En smart medverkan på Black Friday kräver mer eftertanke än att bara lägga in några prissänkningar i webbshopen på fredag morgon. I den här artikeln resonerar vi kring olika aspekter av starttid och sluttid för en lyckad Black Friday-kampanj.
den 2 november 2019 18:10 av Fredrik Karlsson
#1: Förbered för Black Friday i god tid och fånga upp besökare som planerar sina köp#1: Förbered för Black Friday i god tid och fånga upp besökare som planerar sina köp
Lucka 1 med e-handelstips i Black Friday-kalendern: Skapa en optimerad landningssida för din Black Friday-kampanj i god tid. Här får du tips om hur du skapar en sökmotoroptimerad sida och fångar upp potentiella kunder så de återvänder för att handla på Black Friday.
den 1 november 2019 18:49 av Peter Andersson