Stäng

Meny

E-handelsbloggen

Därför är en smart presentkortslösning så viktig för e-handlare
Därför är en smart presentkortslösning så viktig för e-handlare
Nu kan e-handlare med E37 Triton e-handelsplattform få tillgång till en fullfjädrad presentkortslösning. Digitala presentkort ger viktiga fördelar genom att attrahera nya kunder, sprida ditt varumärke, förbättra likviditeten och fånga upp osäkra kunder som du annars kunde missat. Finesser som schemalagt utskick via e-post och personligt meddelande höjer kundupplevelsen. I dessa tider med fokus på hållbarhetsfrågor och distansering är digitala presentkort en smart lösning som ligger helt rätt i tiden.
den 30 mars 2020 av Fredrik Karlsson
IFK Göteborg nylanserar deras e-handel tillsammans med E37
IFK Göteborg nylanserar deras e-handel tillsammans med E37
IFK Göteborg har lanserat en ny version av sin webbshop Blåvittshopen med hjälp av e-handelsleverantören E37. Den är helt anpassad efter IFK Göteborgs grafiska profil och deras nya kollektion med Craft. Blåvittshopen är numera responsiv, som därmed gör det ännu enklare för supportrarna att handla via alla kanaler och enheter.
den 27 mars 2020 av Findus Gezelius
Naturens toner och världens träd i ny layout för Jordklok.se
Naturens toner och världens träd i ny layout för Jordklok.se
Jordklok.se säljer naturliga, ekologiska och hållbara varor och deras tanke är att produkterna ska bidra till ett mer jordklokt samhälle. En idé som visat sig vara helt rätt då omsättningen har ökat med omkring 50 % under de tre senaste räkenskapsåren tillsammans med E37 Triton e-handelsplattform. I samband med en helt ny logo och grafisk profil har webbshopen nu fått ett rejält ansiktslyft. Ytterligare en nyhet är att det nu också är möjligt att köpa och använda digitala presentkort.
den 21 februari 2020 av Peter Andersson
Hittar kunden rätt storlek i din webbutik? 8 smarta knep
Hittar kunden rätt storlek i din webbutik? 8 smarta knep
Produkter som finns i många storlekar är en knepig utmaning för e-handlare. Utan rätt lösningar riskerar man låg konvertering, missade kunder, många returer, en överbelastad kundtjänst och utebliven lönsamhet. Med smarta lösningar kan man få lojala kunder och vinna avgörande fördelar mot sina konkurrenter.
den 7 november 2019 av Fredrik Karlsson
Så fångades YlloTylls känsla och själ i nya webbshopens layout
Så fångades YlloTylls känsla och själ i nya webbshopens layout
När YlloTyll vände sig till oss hade de mångårig erfarenhet av både e-handel och postorder. Nu ville man ta ett stort kliv framåt, vilket innebar integration mot deras affärssystem FDT Avance, nya användarvänliga funktioner samt en modernare layout. Här berättar vi lite mer om hur layouten togs fram och lite bakgrundstankar kring den!
den 27 september 2019 av Peter Andersson
Nytt sätt att bygga kundlojalitet med personliga rabatter
Nytt sätt att bygga kundlojalitet med personliga rabatter
Guide steg för steg till effektiv kundvård via e-postmarknadsföring. Personliga rabatter för utvalda kundsegment kan enkelt skapas och skickas ut. Det öppnar nya möjligheter att belöna befintliga kunder och vinna tillbaka gamla kunder, två faktorer som kan vara skillnaden mellan vinst och förlust när konkurrensen på nätet ökar.
den 13 september 2019 av Fredrik Karlsson
Lyft din e-handel med smartare e-postutskick
Lyft din e-handel med smartare e-postutskick
Med koppling till marknadsföringstjänsten Mailchimp kan du enkelt bearbeta och sälja mer till dina befintliga kunder via e-postutskick. Prenumerantlistan fylls på automatiskt och det är enkelt att skicka ut personliga produktrekommendationer. Läs även om hur butiken Bookbinders Design har optimerat sin lönsamhet med smarta, automatiserade utskick.
den 12 september 2019 av Fredrik Karlsson
Kundcase: Från noll till hundra miljoner på tre år
Kundcase: Från noll till hundra miljoner på tre år
När Dennis Söderqvist startade Babyworld i slutet av 2015 satsade han på en babybutik, en bransch med många väletablerade konkurrenter och som drabbats av lönsamhetsproblem och konkurser. Trots det har Babyworld blivit en tillväxtraket och utsågs under våren till årets e-handlare i kategorin Barn & Familj hos Pricerunner.
den 8 juli 2019 av Fredrik Karlsson
Black Friday-kalendern ska hjälpa e-handlare att hitta lönsamhet
Black Friday-kalendern ska hjälpa e-handlare att hitta lönsamhet
Inför årets Black Friday lanserar vi ”Black Friday-kalendern”. Varje dag i november kommer vi att publicera ett e-handelstips i bloggen. Black Friday-rean kan vara ett hot som urholkar julhandelns lönsamhet för många e-handlare, och tipsen fokuseras därför på lönsamhet och knep för smarta kampanjer.
den 31 oktober 2018 av Fredrik Karlsson
E37 möjliggör ökad försäljning med automatiserad leasing genom Wasa Kredit
E37 möjliggör ökad försäljning med automatiserad leasing genom Wasa Kredit
Wasa Kredits nya checkout för hyra och leasing är nu integrerad med E37s e-handelsplattform. Genom Wasa Kredit kan e-handlare hos E37 erbjuda sina företagskunder möjligheten att välja leasing och hyra som betalsätt direkt i sin webbshop.
den 4 september 2018 av Fredrik Karlsson