Start / E-handelsbloggen / Braksuccé för Leilas konceptbutik på nätet

Braksuccé för Leilas konceptbutik på nätet

I måndags eftermiddag slog den välkända författaren och TV-kocken Leila Lindholm upp portarna till sin efterlängtade konceptbutik på nätet, www.leilasgeneralstore.com. Det blev en braksuccé som slog alla förväntningar. Med över 17 000 fans på Facebook, drygt 3000 följare på Twitter samt en mycket välbesökt blogg hade man så klart höga förväntningar, men att försäljningen skulle få den raketfart som den fick hade ingen kunnat drömma om.

Projektet satte fart strax före jul och sedan dess har E37 i nära samarbete med Leila och hennes medarbetare jobbat för fullt för att uppnå det önskade resultatet.

Försäljningen tickade igång för fullt redan de första minuterna efter lanseringen och redan efter första dygnet hade investeringen i e-handelsplattformen betalat sig. Statistiken visar att varje unik besökare i genomsnitt stannar i 10 minuter och varje kund handlar för i snitt ca 1000 kr.

Leila berättar att hon är överväldigad av det enorma intresset.

- Vi tänkte att vi skulle smyga igång det hela. Det här med e-handel är ju något helt nytt för oss så vi tänkte att vi väntar med att slå på stora trumman tills vi känner oss säkra på logistiken. Nu blev ju intresset enormt i alla fall och det får vi ju se som ett angenämt problem. Vi får helt enkelt lära oss snabbare och sätta in extra resurser.

Troligtvist är följande faktorer nyckeln till den framgångsrika lanseringen:
• Ett starkt och välkänt varumärke.
• Tilltalande produkter som varit efterfrågade av läsarna.
• Leilas böcker har sålts i hundratsentals exemplar och är utgivna i över femton länder.
• En unik design och stil som bygger på Leilas helhetskoncept kring program, böcker och all typ av marknadsföring.
• Marknadsföring via sociala medier och PR.
• Lättnavigerad webbutik, byggd på E37s effektiva e-handelskoncept.
• Snabbkassa/enstegskassa med de vanligaste säkra betalsätten.

Leilas konceptbutik finns idag på svenska och engelska och man erbjuder leverans till ett femtontal länder. Med E37 e-handelssystem är det enkelt att steg för steg lansera konceptbutiken på fler marknader.

 Vi önskar Leila fortsatt lycka och framgång med sin konceptbutik!

Mercedes Karacsony den 16 mars 2012



E37 Nyhetsbrev och e-handelstips

Senaste inläggen

2017-10-20
Nytt samarbete förenklar hemleverans för e-handlare
Pressmeddelande 2017-10-20. Flexibilitet och valfrihet för när och hur varan levereras är viktigt för många som handlar på nätet. E-handelsleverantören E37 erbjuder nu hemleveranstjänster via logistikföretaget Best Transport integrerat i e-handelssystemets kassa. För konsumenten blir det enkelt att se hur snabbt det går att få hem varorna och välja leveransdatum.
2017-10-13 15:52
E37 har nu checkout-lösningen Ecster Pay tillgänglig
Nu samarbetar vi och Ecster kring deras Ecster Pay i kassan som hjälper kunden före, under och efter köpprocessen. Med Ecster Pay förenklas köpet genom en smidig checkout med de vanligaste betalsätten, tillsammans med möjligheten att få välja leveransadress.
2017-02-22
Försäljningsrekord för AIK Shops e-handel
För AIK Shop innebar 2016 fantastiska rekord både för julhandeln och året i sin helhet. Med optimal mobilanpassning, smarta kampanjer och AIK-anpassade produktlanseringar nådde man för första gången en åttasiffrig omsättning i webbshopen.
2017-01-19
E-handelsoptimering: Frakt och leverans
Frakten är en av de viktigaste parametrarna att få rätt för en e-handlare. Om leveransen upplevs som dyr, obegriplig eller krånglig är risken stor att man tappar kunden i kassan. En smart utformad fraktmodell har betydelse för både konverteringsgrad, merförsäljning och lönsamhet. I den här artikeln går vi igenom sex aspekter av frakt- och leveransoptimering.
2015-12-07
Jordklok.se – e-handelsoptimering gav ny tillväxtboom
Jordklok.se är en av Sveriges ledande nätbutiker för ekologiska produkter. Inför 2015 var frågan hur mycket mer det fanns att hämta genom att byta till en modernare e-handelsplattform. En första utvärdering visar fantastiska resultat på kort tid för både konverteringsgrad och försäljning, med mobilanpassningen som främsta framgångsfaktor.
2015-11-26
Succé för Blåvittshopen, ökade mer än 130%
Inför fotbollssäsongen 2015 lanserade IFK Göteborg en helt ny webbshop med hjälp av e-handelsleverantören E37. Med en försäljningsökning på 130 % jämfört med 2014 har satsningen överträffat alla förväntningar.

Arkiv

2017
   oktober 2017 (2)
   februari 2017 (1)
   januari 2017 (1)
2015
   december 2015 (1)
   november 2015 (1)
   maj 2015 (1)
   april 2015 (2)
2014
   december 2014 (1)
   november 2014 (1)
   oktober 2014 (2)
   september 2014 (1)
   mars 2014 (1)
   februari 2014 (1)
2013
   november 2013 (1)
   oktober 2013 (1)
   september 2013 (1)
   augusti 2013 (1)
   juli 2013 (1)
   juni 2013 (1)
   mars 2013 (4)
   februari 2013 (4)
2012
   december 2012 (1)
   oktober 2012 (3)
   september 2012 (6)
   augusti 2012 (3)
   juli 2012 (1)
   april 2012 (3)
   mars 2012 (3)
2011
   november 2011 (1)
   oktober 2011 (1)
   maj 2011 (2)
   april 2011 (1)
   mars 2011 (1)
2010
   november 2010 (1)
   oktober 2010 (1)
   juni 2010 (2)
   maj 2010 (1)
   april 2010 (2)
   mars 2010 (1)
Scrolla upp
Stäng