Start / E-handelsbloggen / Återbruk är temat i nyöppnad e-handel från Magasin Skruf

Återbruk är temat i nyöppnad e-handel från Magasin Skruf

Magasin Skruf, med inriktning på återvinning, närproduktion och målsättning att skapa kommersiell social och miljö-medvetenhet, öppnar idag sin B2B-webbshop. Utöver återförsäljare som målgrupp fungerar den även som skyltfönster för alla övriga besökare. Återbruk är nyckelordet för Magasin Skruf, något som sammanfaller utmärkt med E37s helintegrerade e-handelslösning - att inte behöva uppfinna nya sätt att hantera uppgifter man redan gör.

Den lättnavigerade webbutikens unika utseende återspeglar tydligt Magasin Skrufs satsning på heminredning med hantverkskänsla. Resultatet är en mix av produkter inom möbler, belysning, dekoration och mattor.

Ägaren Jörn Jensen berättar:
- För att få tillgång till billigare grundmaterial till våra produkter så är det bra att kunna mixa material. Men det är också så att trenden tillåter det och att vi själva gillar att blanda material och stilar. Utmaningen ligger i att göra allt kommersiellt.

Jörn Jensen är inte ny inom e-handel, med erfarenhet inom e-handel relaterad till detaljhandel.

- Jag kände redan till E37 efter tidigare samarbete, deras helhetskoncept, kunnande och långa erfarenhet av kopplingar till affärssystem ger mig en trygghet, med friheten att fokusera på det som är viktigt för Magasin Skrufs operativa verksamhet. E-handeln blir som en utvidgning av vårt affärssystem Visma Administration, inte några stora och okända procedurer vi måste lära oss. Då alla IT-system körs som molntjänster kan medarbetarna arbeta klimatsmart på distans.

- Det är viktigt för oss att även webbhandeln återger vår vision och profil. Vi arbetar under parollen ReUse, ReDuce, ReTail.

B2B-webbutiken är första steget för en tydligare Internetnärvaro för företaget. Att underlätta för återförsäljarna är viktigt, nu kan de omedelbart se de kommande produkterna och planera sina inköp utan att invänta mässor. Nästa steg blir att lansera en konsumentinriktad shop under annat namn, med hjälp av E37-systemets shop-in-shop-funktionalitet.

http://www.magasinskruf.se
Peter Andersson den 20 april 2012 13:42



E37 Nyhetsbrev och e-handelstips

Senaste inläggen

2017-10-20
Nytt samarbete förenklar hemleverans för e-handlare
Pressmeddelande 2017-10-20. Flexibilitet och valfrihet för när och hur varan levereras är viktigt för många som handlar på nätet. E-handelsleverantören E37 erbjuder nu hemleveranstjänster via logistikföretaget Best Transport integrerat i e-handelssystemets kassa. För konsumenten blir det enkelt att se hur snabbt det går att få hem varorna och välja leveransdatum.
2017-10-13 15:52
E37 har nu checkout-lösningen Ecster Pay tillgänglig
Nu samarbetar vi och Ecster kring deras Ecster Pay i kassan som hjälper kunden före, under och efter köpprocessen. Med Ecster Pay förenklas köpet genom en smidig checkout med de vanligaste betalsätten, tillsammans med möjligheten att få välja leveransadress.
2017-02-22
Försäljningsrekord för AIK Shops e-handel
För AIK Shop innebar 2016 fantastiska rekord både för julhandeln och året i sin helhet. Med optimal mobilanpassning, smarta kampanjer och AIK-anpassade produktlanseringar nådde man för första gången en åttasiffrig omsättning i webbshopen.
2017-01-19
E-handelsoptimering: Frakt och leverans
Frakten är en av de viktigaste parametrarna att få rätt för en e-handlare. Om leveransen upplevs som dyr, obegriplig eller krånglig är risken stor att man tappar kunden i kassan. En smart utformad fraktmodell har betydelse för både konverteringsgrad, merförsäljning och lönsamhet. I den här artikeln går vi igenom sex aspekter av frakt- och leveransoptimering.
2015-12-07
Jordklok.se – e-handelsoptimering gav ny tillväxtboom
Jordklok.se är en av Sveriges ledande nätbutiker för ekologiska produkter. Inför 2015 var frågan hur mycket mer det fanns att hämta genom att byta till en modernare e-handelsplattform. En första utvärdering visar fantastiska resultat på kort tid för både konverteringsgrad och försäljning, med mobilanpassningen som främsta framgångsfaktor.
2015-11-26
Succé för Blåvittshopen, ökade mer än 130%
Inför fotbollssäsongen 2015 lanserade IFK Göteborg en helt ny webbshop med hjälp av e-handelsleverantören E37. Med en försäljningsökning på 130 % jämfört med 2014 har satsningen överträffat alla förväntningar.

Arkiv

2017
   oktober 2017 (2)
   februari 2017 (1)
   januari 2017 (1)
2015
   december 2015 (1)
   november 2015 (1)
   maj 2015 (1)
   april 2015 (2)
2014
   december 2014 (1)
   november 2014 (1)
   oktober 2014 (2)
   september 2014 (1)
   mars 2014 (1)
   februari 2014 (1)
2013
   november 2013 (1)
   oktober 2013 (1)
   september 2013 (1)
   augusti 2013 (1)
   juli 2013 (1)
   juni 2013 (1)
   mars 2013 (4)
   februari 2013 (4)
2012
   december 2012 (1)
   oktober 2012 (3)
   september 2012 (6)
   augusti 2012 (3)
   juli 2012 (1)
   april 2012 (3)
   mars 2012 (3)
2011
   november 2011 (1)
   oktober 2011 (1)
   maj 2011 (2)
   april 2011 (1)
   mars 2011 (1)
2010
   november 2010 (1)
   oktober 2010 (1)
   juni 2010 (2)
   maj 2010 (1)
   april 2010 (2)
   mars 2010 (1)
Scrolla upp
Stäng