Magasin Skruf, med inriktning på återvinning, närproduktion och målsättning att skapa kommersiell social och miljö-medvetenhet, öppnar idag sin B2B-webbshop. Utöver återförsäljare som målgrupp fungerar den även som skyltfönster för alla övriga besökare. Återbruk är nyckelordet för Magasin Skruf, något som sammanfaller utmärkt med E37s helintegrerade e-handelslösning - att inte behöva uppfinna nya sätt att hantera uppgifter man redan gör.
Den lättnavigerade webbutikens unika utseende återspeglar tydligt Magasin Skrufs satsning på heminredning med hantverkskänsla. Resultatet är en mix av produkter inom möbler, belysning, dekoration och mattor.
Ägaren Jörn Jensen berättar:
- För att få tillgång till billigare grundmaterial till våra produkter så är det bra att kunna mixa material. Men det är också så att trenden tillåter det och att vi själva gillar att blanda material och stilar. Utmaningen ligger i att göra allt kommersiellt.
Jörn Jensen är inte ny inom e-handel, med erfarenhet inom e-handel relaterad till detaljhandel.
- Jag kände redan till E37 efter tidigare samarbete, deras helhetskoncept, kunnande och långa erfarenhet av kopplingar till affärssystem ger mig en trygghet, med friheten att fokusera på det som är viktigt för Magasin Skrufs operativa verksamhet. E-handeln blir som en utvidgning av vårt affärssystem Visma Administration, inte några stora och okända procedurer vi måste lära oss. Då alla IT-system körs som molntjänster kan medarbetarna arbeta klimatsmart på distans.

- Det är viktigt för oss att även webbhandeln återger vår vision och profil. Vi arbetar under parollen ReUse, ReDuce, ReTail.
B2B-webbutiken är första steget för en tydligare Internetnärvaro för företaget. Att underlätta för återförsäljarna är viktigt, nu kan de omedelbart se de kommande produkterna och planera sina inköp utan att invänta mässor. Nästa steg blir att lansera en konsumentinriktad shop under annat namn, med hjälp av E37-systemets shop-in-shop-funktionalitet.
http://www.magasinskruf.sePeter Andersson 2012-04-20 13:42