Start / E-handelsbloggen / LaunchRock – samla in e-postadresser inför en lansering på Internet

LaunchRock – samla in e-postadresser inför en lansering på Internet

Tjänsten LaunchRock är tänkt att utnyttjas vid diverse lanseringar på Internet, som exempelvis en ny webbutik, tjänst eller produkt. Deras verktyg låter besökare fylla i sina e-postadresser för att få ett e-mail vid lansering.
En butik som kan skapa en hype inför sin lansering och lyckas samla in många e-postadresser, har goda möjligheter att få en bra försäljningsstart vid webbutiksöppning.


På väg att starta upp en ny webbutik på Internet? Har du ett domännamn registrerat och klart? Då kan du redan nu börja leda besökare från exempelvis Google, Facebook, Twitter, bloggar, forum med mera till din Internet-adress. Registrera ett konto på LaunchRock och sätt enkelt upp en landningssida dit du även styr din domänadress. På landningssidan kan dina besökare registrera sin e-postadress för att få veta när din webbutik öppnar och exempelvis få ett riktigt bra öppningserbjudande i form av en rabattkod eller liknande.

Med hjälp av publiceringsverktyget för landningssidan går det att välja bakgrundsbild, färger, egna texter med mera. För sidan som visas efter att en besökare registrerat sin e-postadress och bekräftelsemailet som skickas går det givetvis också att skriva egen text. LaunchRock låter även besökaren dela din landningssida på Facebook, Twitter, LinkedIn och Tumblr, vilket kan göra att den sprids ytterligare.

En enklare statistiksida i LaunchRock visar antal besök, registreringar och konverteringsgrad. Vid varje registrerad e-postadress går det även att se från vilken Internet-sida besökaren hittade till din landningssida. Alla e-postadresser går att exportera till en CSV-fil, vilken går att öppna i exempelvis Excel eller importera in i ett nyhetsbrevsverktyg.

Skulle du behöva större frihet gällande layout än den LaunchRock erbjuder i sitt publiceringsverktyg, går det istället att på valfritt webbhotell skapa en egen landningssida och lägga in LaunchRock på den som en widget. Tack vare widget-funktionen kan man även använda LaunchRock till många fler saker än vid en webbutik- eller webbplatslansering. LaunchRock kan då användas i en befintlig webbutik inför kommande evenemang, tävling, produktlansering, start av kampanjer med mera.

LaunchRock är gratis att använda och finns på www.launchrock.com. Anlita gärna oss på E37 om du vill ha hjälp med att sätta upp en bra landningssida inför din webbutikslansering.
Peter Andersson den 21 augusti 2012 13:35



E37 Nyhetsbrev och e-handelstips

Senaste inläggen

2017-10-20
Nytt samarbete förenklar hemleverans för e-handlare
Pressmeddelande 2017-10-20. Flexibilitet och valfrihet för när och hur varan levereras är viktigt för många som handlar på nätet. E-handelsleverantören E37 erbjuder nu hemleveranstjänster via logistikföretaget Best Transport integrerat i e-handelssystemets kassa. För konsumenten blir det enkelt att se hur snabbt det går att få hem varorna och välja leveransdatum.
2017-10-13 15:52
E37 har nu checkout-lösningen Ecster Pay tillgänglig
Nu samarbetar vi och Ecster kring deras Ecster Pay i kassan som hjälper kunden före, under och efter köpprocessen. Med Ecster Pay förenklas köpet genom en smidig checkout med de vanligaste betalsätten, tillsammans med möjligheten att få välja leveransadress.
2017-02-22
Försäljningsrekord för AIK Shops e-handel
För AIK Shop innebar 2016 fantastiska rekord både för julhandeln och året i sin helhet. Med optimal mobilanpassning, smarta kampanjer och AIK-anpassade produktlanseringar nådde man för första gången en åttasiffrig omsättning i webbshopen.
2017-01-19
E-handelsoptimering: Frakt och leverans
Frakten är en av de viktigaste parametrarna att få rätt för en e-handlare. Om leveransen upplevs som dyr, obegriplig eller krånglig är risken stor att man tappar kunden i kassan. En smart utformad fraktmodell har betydelse för både konverteringsgrad, merförsäljning och lönsamhet. I den här artikeln går vi igenom sex aspekter av frakt- och leveransoptimering.
2015-12-07
Jordklok.se – e-handelsoptimering gav ny tillväxtboom
Jordklok.se är en av Sveriges ledande nätbutiker för ekologiska produkter. Inför 2015 var frågan hur mycket mer det fanns att hämta genom att byta till en modernare e-handelsplattform. En första utvärdering visar fantastiska resultat på kort tid för både konverteringsgrad och försäljning, med mobilanpassningen som främsta framgångsfaktor.
2015-11-26
Succé för Blåvittshopen, ökade mer än 130%
Inför fotbollssäsongen 2015 lanserade IFK Göteborg en helt ny webbshop med hjälp av e-handelsleverantören E37. Med en försäljningsökning på 130 % jämfört med 2014 har satsningen överträffat alla förväntningar.

Arkiv

2017
   oktober 2017 (2)
   februari 2017 (1)
   januari 2017 (1)
2015
   december 2015 (1)
   november 2015 (1)
   maj 2015 (1)
   april 2015 (2)
2014
   december 2014 (1)
   november 2014 (1)
   oktober 2014 (2)
   september 2014 (1)
   mars 2014 (1)
   februari 2014 (1)
2013
   november 2013 (1)
   oktober 2013 (1)
   september 2013 (1)
   augusti 2013 (1)
   juli 2013 (1)
   juni 2013 (1)
   mars 2013 (4)
   februari 2013 (4)
2012
   december 2012 (1)
   oktober 2012 (3)
   september 2012 (6)
   augusti 2012 (3)
   juli 2012 (1)
   april 2012 (3)
   mars 2012 (3)
2011
   november 2011 (1)
   oktober 2011 (1)
   maj 2011 (2)
   april 2011 (1)
   mars 2011 (1)
2010
   november 2010 (1)
   oktober 2010 (1)
   juni 2010 (2)
   maj 2010 (1)
   april 2010 (2)
   mars 2010 (1)
Scrolla upp
Stäng