Start / E-handelsbloggen / Skhoop relanserar sin webbshop med redesign och ny kollektion

Skhoop relanserar sin webbshop med redesign och ny kollektion

Den 1 september slog Skhoop i Åre upp dörrarna till sin webbshop för vintersäsongen.
E37 har hjälpt till med en total redesign och modernisering av gränssnittet.

Skhoop är ett svenskt varumärke med bas i Åre och passion för skidåkning och uteliv. Företaget designar och producerar kläder och accessoarer för tjejer och kvinnor. Viktiga ingredienser i skapandet av kollektioner är att hitta kombinationer av nytänk och innovativ funktion, bra material och härliga färger. Produkterna säljs dels via återförsäljare, dels via den egna webbshopen.

En av tankarna bakom redesignprojektet var att lyfta fram Skhoops nya vinterkollektion i skyltfönstret på startsidan. Speciellt vill man använda webbplatsen för att lyfta fram de nya modellerna - kjolar i ull, ett bredare merinoullsortiment och Skhoops långa dunkappa. E37s bildspelsmodul spelar en viktig roll på startsidan genom att förmedla den rätta Skhoop-känslan i form av imagebilder med budskap på.

I modevärlden är det självklart att regelbundet skylta om i sin butik för att modernisera och visa förnyelse, och det bör man tänka på även i sin webbutik. Med E37 publiceringsverktyg kan man enkelt sköta den löpande uppdateringen av sidorna på egen hand, men vi på E37 hjälper gärna till när det är dags för en större omdesign.

Ytterligare en ny varumärkesbyggande satsning på webben är ”Skhoop Sisters” där man kommer att kunna följa några utvalda personer som testar och hjälper till att utveckla Skhoops produkter.

Webben öppnar en stor tillväxtpotential för ett litet varumärke med hela världen som målgrupp. Utöver att kommunicera med återförsäljare och kunder i andra länder kommer Skhoop steg för steg att öppna webbshopen för slutkonsumenter i fler länder. Ytterligare en spännande möjlighet är att klona hela webblösningen och tillhandahålla en färdig ”konceptshop” till Skhoop-partners i andra länder.

Spana in www.skhoop.se om du vill ha lite vinterkänsla redan nu...

Taggar: redesign
Fredrik Karlsson den 4 september 2012 17:06



E37 Nyhetsbrev och e-handelstips

Senaste inläggen

2017-10-20
Nytt samarbete förenklar hemleverans för e-handlare
Pressmeddelande 2017-10-20. Flexibilitet och valfrihet för när och hur varan levereras är viktigt för många som handlar på nätet. E-handelsleverantören E37 erbjuder nu hemleveranstjänster via logistikföretaget Best Transport integrerat i e-handelssystemets kassa. För konsumenten blir det enkelt att se hur snabbt det går att få hem varorna och välja leveransdatum.
2017-10-13 15:52
E37 har nu checkout-lösningen Ecster Pay tillgänglig
Nu samarbetar vi och Ecster kring deras Ecster Pay i kassan som hjälper kunden före, under och efter köpprocessen. Med Ecster Pay förenklas köpet genom en smidig checkout med de vanligaste betalsätten, tillsammans med möjligheten att få välja leveransadress.
2017-02-22
Försäljningsrekord för AIK Shops e-handel
För AIK Shop innebar 2016 fantastiska rekord både för julhandeln och året i sin helhet. Med optimal mobilanpassning, smarta kampanjer och AIK-anpassade produktlanseringar nådde man för första gången en åttasiffrig omsättning i webbshopen.
2017-01-19
E-handelsoptimering: Frakt och leverans
Frakten är en av de viktigaste parametrarna att få rätt för en e-handlare. Om leveransen upplevs som dyr, obegriplig eller krånglig är risken stor att man tappar kunden i kassan. En smart utformad fraktmodell har betydelse för både konverteringsgrad, merförsäljning och lönsamhet. I den här artikeln går vi igenom sex aspekter av frakt- och leveransoptimering.
2015-12-07
Jordklok.se – e-handelsoptimering gav ny tillväxtboom
Jordklok.se är en av Sveriges ledande nätbutiker för ekologiska produkter. Inför 2015 var frågan hur mycket mer det fanns att hämta genom att byta till en modernare e-handelsplattform. En första utvärdering visar fantastiska resultat på kort tid för både konverteringsgrad och försäljning, med mobilanpassningen som främsta framgångsfaktor.
2015-11-26
Succé för Blåvittshopen, ökade mer än 130%
Inför fotbollssäsongen 2015 lanserade IFK Göteborg en helt ny webbshop med hjälp av e-handelsleverantören E37. Med en försäljningsökning på 130 % jämfört med 2014 har satsningen överträffat alla förväntningar.

Arkiv

2017
   oktober 2017 (2)
   februari 2017 (1)
   januari 2017 (1)
2015
   december 2015 (1)
   november 2015 (1)
   maj 2015 (1)
   april 2015 (2)
2014
   december 2014 (1)
   november 2014 (1)
   oktober 2014 (2)
   september 2014 (1)
   mars 2014 (1)
   februari 2014 (1)
2013
   november 2013 (1)
   oktober 2013 (1)
   september 2013 (1)
   augusti 2013 (1)
   juli 2013 (1)
   juni 2013 (1)
   mars 2013 (4)
   februari 2013 (4)
2012
   december 2012 (1)
   oktober 2012 (3)
   september 2012 (6)
   augusti 2012 (3)
   juli 2012 (1)
   april 2012 (3)
   mars 2012 (3)
2011
   november 2011 (1)
   oktober 2011 (1)
   maj 2011 (2)
   april 2011 (1)
   mars 2011 (1)
2010
   november 2010 (1)
   oktober 2010 (1)
   juni 2010 (2)
   maj 2010 (1)
   april 2010 (2)
   mars 2010 (1)
Scrolla upp
Stäng