Vi välkomnar skobutiken Zoe Shoes som under vintern har lanserat sin webbshop baserad på E37 e-handelssystem. Detta är Zoes första satsning på e-handel och det har blivit en god försäljningsstart.
Skobutikkedjan Zoe Shoes har valt att nischa sig mot tjejer som vill ha omväxling från de stora skobutikskedjor som finns i nästan varje centrum och galleria. Tack vare korta beslutsvägar och nära samarbete med leverantörer i hela Europa kan Zoe snabbt få ut ett
toppmodernt sortiment i takt med modevärldens svängningar. Trots att Zoe är en liten fristående kedja belägen endast i Stockholm så är man faktiskt den kedja i Sverige som har sålt mest av vissa skomodeller, t.ex. Ten Points Pandora.
Torbjörn som är VD för Zoe Shoes berättar om e-handelssatsningen:
-
Jag är särskilt nöjd med E37s förmåga att hitta rätt layout och identitet på nätet för Zoe, utifrån vår grafiska profil och stil i butikerna. E37s inbyggda kopplingar till alla andra datasystem som ingår var avgörande när jag valde e-handelsleverantör. Utan den automatisering och tidsbesparing det ger i e-handelskedjan, skulle det vara omöjligt för mig som entreprenör att hinna med alla uppgifter i företaget. Lanseringen av webbshopen har gått över förväntan utan nämnvärd marknadsföring, och vi har redan sett ett stort intresse från nya kunder utanför vår tidigare marknad, t.ex. från Göteborg och Malmö.
Zoe är pilotkund för E37s nya koppling till
butiksdatasystemet Flexicon eXcellence. Värt att nämna är även att alla produktfotografier i webbshopen har tagits med iPhone i en egenkonstruerad mikrofotostudio.
Hos Zoe Shoes är det enkelt för kunderna att hitta rätt skomodell med hjälp av E37s
filtreringsmodul. Kunden väljer först huvudvarugrupp i en tydlig horisontell meny, därefter kan man begränsa utbudet med hjälp av filtrering på varumärke, färg, storlek eller mer specifika produkttyper från underliggande varugrupper.
Fredrik Karlsson 2013-02-26