Start / E-handelsbloggen / SkiStar satsar på e-handel med SkiStarshop

SkiStar satsar på e-handel med SkiStarshop

SkiStars skidshoppar i Vemdalen och Björnrike har under vintern tagit klivet ut på nätet med webbshopen skistarshop.com. Med hjälp av E37 e-handelssystem kan butikerna nu leva året runt och den breda kundkretsen får möjlighet att handla från hemmaplan.

Inför årets skidsäsong fick E37 uppdrag från SkiStar att utveckla en webbshop för två av fjällvärldens bästa skidshoppar - Vemdalsskalets & Björnrike Skidshop. I E37s uppdrag ingick att utgå från SkiStars allmänna grafiska profil och anpassa den för ett e-handelssammanhang.



Sortimentet i SkiStarshop bygger på vad som finns i de fysiska butikerna, d.v.s. marknadens hetaste märken och modeller av skidkläder, leisuremode, skidor, pjäxor och accessoarer som exempelvis skidglasögon. I webbshopen säljer man även SkiStars egna varumärke United Apparel, funktionella kläder för aktiva människor, profilerade med varumärkena Sälen, Åre, Vemdalen, Trysil och Hemsedal.

Kunderna får hjälp att hitta rätt produkt med hjälp av E37s filtermodul, där man snabbt kan välja modell baserat på varugrupp, varumärke, färg, storlek, kön, modell m.m. Artikelregistrets grunddata underhålls i ett Excel-ark som kontinuerligt synkas till webbshopen med kopplingen till Microsoft Excel som finns i E37 e-handelssystem.

- Resultatet av E37s arbete motsvarar till fullo våra förväntningar, säger Petter Bromée som är inköpsansvarig för Vemdalsskalets & Björnrike Skidshop och projektansvarig för skistarshop.com.
I år har vi mjukstartat vår webbutik och testat alla processer, och försäljningen har fått en god start. Inför nästa vintersäsong kommer vi att utöka vår satsning på e-handel.

- Skidshopen i Vemdalen är en välkänd butik med högt renommé i fjällvärlden. Vi har under många år fått förfrågningar från kunder som vill kunna handla från oss även när de inte är på plats. Genom skistarshop.com tillgodoser vi detta önskemål, säger Anders Håkansson, skidshopansvarig SkiStar Vemdalen och Björnrike.

För skidshopparna i Vemdalen och Björnrike blir webshopen ett ypperligt sätt att hålla handeln igång året runt vilket gör att tillgängligheten för gästerna ökar.

Läs även SkiStars pressmeddelande.

Spana in SkiStarshop på www.skistarshop.com.
Taggar: kundcase
Fredrik Karlsson den 28 februari 2013



E37 Nyhetsbrev och e-handelstips

Senaste inläggen

2017-10-20
Nytt samarbete förenklar hemleverans för e-handlare
Pressmeddelande 2017-10-20. Flexibilitet och valfrihet för när och hur varan levereras är viktigt för många som handlar på nätet. E-handelsleverantören E37 erbjuder nu hemleveranstjänster via logistikföretaget Best Transport integrerat i e-handelssystemets kassa. För konsumenten blir det enkelt att se hur snabbt det går att få hem varorna och välja leveransdatum.
2017-10-13 15:52
E37 har nu checkout-lösningen Ecster Pay tillgänglig
Nu samarbetar vi och Ecster kring deras Ecster Pay i kassan som hjälper kunden före, under och efter köpprocessen. Med Ecster Pay förenklas köpet genom en smidig checkout med de vanligaste betalsätten, tillsammans med möjligheten att få välja leveransadress.
2017-02-22
Försäljningsrekord för AIK Shops e-handel
För AIK Shop innebar 2016 fantastiska rekord både för julhandeln och året i sin helhet. Med optimal mobilanpassning, smarta kampanjer och AIK-anpassade produktlanseringar nådde man för första gången en åttasiffrig omsättning i webbshopen.
2017-01-19
E-handelsoptimering: Frakt och leverans
Frakten är en av de viktigaste parametrarna att få rätt för en e-handlare. Om leveransen upplevs som dyr, obegriplig eller krånglig är risken stor att man tappar kunden i kassan. En smart utformad fraktmodell har betydelse för både konverteringsgrad, merförsäljning och lönsamhet. I den här artikeln går vi igenom sex aspekter av frakt- och leveransoptimering.
2015-12-07
Jordklok.se – e-handelsoptimering gav ny tillväxtboom
Jordklok.se är en av Sveriges ledande nätbutiker för ekologiska produkter. Inför 2015 var frågan hur mycket mer det fanns att hämta genom att byta till en modernare e-handelsplattform. En första utvärdering visar fantastiska resultat på kort tid för både konverteringsgrad och försäljning, med mobilanpassningen som främsta framgångsfaktor.
2015-11-26
Succé för Blåvittshopen, ökade mer än 130%
Inför fotbollssäsongen 2015 lanserade IFK Göteborg en helt ny webbshop med hjälp av e-handelsleverantören E37. Med en försäljningsökning på 130 % jämfört med 2014 har satsningen överträffat alla förväntningar.

Arkiv

2017
   oktober 2017 (2)
   februari 2017 (1)
   januari 2017 (1)
2015
   december 2015 (1)
   november 2015 (1)
   maj 2015 (1)
   april 2015 (2)
2014
   december 2014 (1)
   november 2014 (1)
   oktober 2014 (2)
   september 2014 (1)
   mars 2014 (1)
   februari 2014 (1)
2013
   november 2013 (1)
   oktober 2013 (1)
   september 2013 (1)
   augusti 2013 (1)
   juli 2013 (1)
   juni 2013 (1)
   mars 2013 (4)
   februari 2013 (4)
2012
   december 2012 (1)
   oktober 2012 (3)
   september 2012 (6)
   augusti 2012 (3)
   juli 2012 (1)
   april 2012 (3)
   mars 2012 (3)
2011
   november 2011 (1)
   oktober 2011 (1)
   maj 2011 (2)
   april 2011 (1)
   mars 2011 (1)
2010
   november 2010 (1)
   oktober 2010 (1)
   juni 2010 (2)
   maj 2010 (1)
   april 2010 (2)
   mars 2010 (1)
Scrolla upp
Stäng