Stäng

Meny

E-handelsbloggen / Leila's General Store expanderar från nätet till fysisk butik

Leila's General Store expanderar från nätet till fysisk butik

Pressmeddelande 2014-02-14.
Leilas konceptbutik på nätet har blivit en stor succé. Man tjänade in investeringen i E37s e-handelsplattform redan under det första försäljningsdygnet efter lanseringen i mars 2012. Idag går framgångssagan vidare när Leila öppnar sin första fysiska butik i gallerian Mood Stockholm.

Butiksinvigning i Mood Stockholm på Alla hjärtans dag

Den fysiska butiken kommer att ha ett varierat sortiment; Leilas böcker, utvalda vintageföremål, pastellfärgade köksprodukter i emalj, färgat glas i amerikansk retrostil, textilier i vackra mönster, handgjorda träredskap, slickepottar i silikon, ekologiskt nedbrytbara sugrör i papper, flaggspel, snygga metallburkar for förvaring, klassiska pajformar och mycket mer.

Redan när vi öppnade nätbutiken var ambitionen att utveckla konceptet till flera fysiska butiker. Med tanke på hur bra webbshopen har utvecklats och hur väl sortimentet har tagits emot på mässor var det nu dags att ta nästa steg”, säger Mårten Elensky, marknadschef för Leilas General Store.

Integrerat e-handelsflöde med multikanalförsäljning

Genom E37s rådgivning och integrationspartners har Leilas General Store fått en helhetslösning som stödjer försäljning integrerat i flera kanaler. I den nya butiken använder man Cash IT som kassasystem, kopplat till ekonomisystemet Visma Administration, som i sin tur är helt integrerat med E37 e-handelssystem.

För oss som e-handelsleverantör har Leilas konceptbutik varit ett värdefullt projekt”, säger Fredrik Karlsson, VD på E37 System. ”Att möta alla önskemål och krav från en e-handlare med sådan entreprenörskraft har bidragit till att hålla utvecklingen av vår e-handelsplattform i framkant.

En finess i E37 e-handelssystem som Leilas butik har haft särskilt stor nytta av är modulen ”Intelligenta produktrekommendationer”. Modulen samlar in statistik från besökarnas köp och klickbeteende, och visar automatiskt relaterade produkter. En statistisk undersökning visade att merförsäljningen i webbutiken ökade med 25 % efter att funktionen infördes.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION

Åsa Cannerheim, presskontakt, Leila's General Store
Tel:0723-37 97 67
E-post: asa@leila.se

Fredrik Karlsson, VD, E37 System AB
Tel: 08-587 667 91
E-post: fredrik.karlsson@e37.se

Om Leila's General Store

Leilas General Store startades i mars 2012 av Leila Lindholm och är en konceptbutik på Internet med avsikt att utvecklas till flera fysiska butiker. Fram till idag har verksamheten drivits enbart på Internet med ett lager i Strängnäs och ett huvudkontor i Stockholm. Leilas General Store är ett kvalitetsvarumärke med en produktlinje där du kan handla produkter av högsta kvalitet. Våra produkter är omsorgsfullt utvalda av Leila själv. Idén till att starta Leilas General Store fick Leila redan 2004 och hon har jobbat i många år för att utveckla butikskonceptet och hitta rätt varor som är helt i Leilas stil.

Läs mer på www.leilasgeneralstore.se.

OM E37 SYSTEM

E37s affärsidé är att tillhandahålla e-handelssystem som gör det enkelt att bedriva lönsam e-handel. Med mer än 10 års erfarenhet är E37 specialister på att integrera med alla slags butiksdata- och affärssystem. E37 levererar en helhetslösning med allt från design, rådgivning, integration, lansering, drift och moderna metoder för Internet-marknadsföring.

E37 har skapat framgångsrika webbutiker för Länna Sport, AIK, SkiStar, Leilas General Store, Bookbinders Design, Woolrich Store, Lampan, Sko-Boo och SWEdala Outlet m.fl.

Läs mer på www.e37.se.

Fredrik Karlsson den 14 februari 2014