Stäng

Meny

E-handelsbloggen / E37 levererade kampanjsajt för Apoteket

E37 levererade kampanjsajt för Apoteket

E37 har implementerat Apotekets senaste webbkampanj för sin kundklubb ApoPlus. Uppdraget har utförts tillsammans med Kaplan RM, som sedan år 2009 utvecklar och driver Apotekets framgångsrika lojalitetsprogram.

Webbkampanj för Apoteket

E37 har fungerat som underleverantör och samarbetspartner till Kaplan RM i produktionen av sensommarens ApoPlus-kampanj. I E37s uppdrag ingick att utveckla kampanjsajtens speciella gränssnitt utifrån Kaplans grafiska profilmaterial, skisser och kampanjmanus. Databasteknik, drift och integrationer med övriga inblandade IT-system har också skötts av E37. Kampanjsajten integrerades med varukorgen i Apotekets e-handel, medlemshanteringssystem från Abalon samt utskick via Strålfors.

Syftet med kampanjen var att driva försäljning i Apotekets webbshop, stärka relationen med befintliga ApoPlus-medlemmar och även att värva nya. Det gjordes genom attraktiva erbjudanden som varierade under kampanjveckorna, möjlighet att samla extra medlemspoäng via enkäter och aktiviteter på webben samt en funktion för att värva vänner och tipsa dem om rabatterade erbjudanden.

Vi är mycket nöjda med E37s insats i projektet” säger Björn Eriksson, projektledare på Kaplan RM. ”Trots snäva tidsramar under sommaren levererades både gränssnitt och integrationer i god tid enligt uppsatt kravspecifikation. Vi valde E37 som partner i projektet tack vare deras kombination av kompetens inom gränssnitt, e-handel och systemintegration.

Vi är glada över att ha fått bidra till en del i ett så kreativt och framgångsrikt lojalitetsprogram” säger Fredrik Karlsson, VD på E37. ”Tack vare Kaplans goda projektledning och struktur kunde projektet framgångsrikt levereras trots många involverade parter och IT-system.

Om Kaplan RM och kundklubben ApoPlus

Kaplan är Skandinavisk ledare inom Loyalty Management och driver några av Nordens största lojalitetsprogram. Sedan 2009 är Kaplan strategisk partner åt Apoteket AB. Uppdraget är att driva all kommunikation inom och utveckling av kundklubben ApoPlus, med DM, webb och e-post som primära kanaler. Lösningarna har gett Kaplan både silver och guld i Guldnyckeln för bästa kundlojalitetsprogram.

Fredrik Karlsson den 24 september 2014