Start / E-handelsbloggen / Lyckad e-handelsdag hos E37

Lyckad e-handelsdag hos E37

Den 23 oktober var det dags för en ny upplaga av E37s populära e-handelsmingel. Den här gången utökades programmet med e-handelsrelaterade föredrag med nyheter, tips och inspiration. Vi tackar alla kunder och partners som bidrog till en lyckad dag.

Evenemanget inleddes med eftermiddagens föreläsningspass kl. 13:30. Först ut var lanseringen av E37s integration med CDON Marketplace, som hade betatestats av våra pilotkunder tidigare under oktober.

Utdrag från eftermiddagens agenda (läs hela programmet här):

  • Att sälja på CDON Marketplace
    Conny Gunnarsson från CDON och Mikael Rehn från SWEdala Outlet berättade om möjligheterna för tredjepartssäljare att vara med på CDON Marketplace.
  • Effektiv e-postmarknadsföring
    Kristofer Zemowski från Compost berättade om hur man ökar konvertering och lojalitet med hjälp av en smartare kommunikation i de digitala kanalerna.
  • Att skriva för att sälja mer
    Mikael Rosén, copywriter och kommunikationsstrateg från Perdefinition pratade om hur man uttrycker man sig i ord för att höja priset och öka försäljningen i sin webbshop?
  • Google AdWords-nyheter och Google Shopping
    Karl Lindberg från Ad Relevance.

Kl. 17:00 började e-handelsminglet, denna gång var det ungerskt tema med rykande gulasch, dryck och annat smått och gott. Lite senare på kvällen höll Daniel Gamvik, systemarkitekt på E37, en genomgång av nya funktioner för multikanalförsäljning i E37 e-handelssystem. Därefter presenterade Erik Håård från DIBS aktuell statistik ur årets e-handelsrapport om mobil handel och betalningar.

Vi hoppas att e-handelsdagen gav alla e-handlare ett bra avstamp med idéer och inspiration inför julhandeln. För oss på E37 är det särskilt värdefullt att få feedback och önskemål från alla våra kunder, så vår utvecklingsplan för e-handelsplattformen under 2015 säkert innehåller rätt funktioner.

Några bilder från våra mingelkvällar under 2014

 
 
 
 
 
 
 
 
   
Fredrik Karlsson den 28 oktober 2014



E37 Nyhetsbrev och e-handelstips

Senaste inläggen

2017-10-20
Nytt samarbete förenklar hemleverans för e-handlare
Pressmeddelande 2017-10-20. Flexibilitet och valfrihet för när och hur varan levereras är viktigt för många som handlar på nätet. E-handelsleverantören E37 erbjuder nu hemleveranstjänster via logistikföretaget Best Transport integrerat i e-handelssystemets kassa. För konsumenten blir det enkelt att se hur snabbt det går att få hem varorna och välja leveransdatum.
2017-10-13 15:52
E37 har nu checkout-lösningen Ecster Pay tillgänglig
Nu samarbetar vi och Ecster kring deras Ecster Pay i kassan som hjälper kunden före, under och efter köpprocessen. Med Ecster Pay förenklas köpet genom en smidig checkout med de vanligaste betalsätten, tillsammans med möjligheten att få välja leveransadress.
2017-02-22
Försäljningsrekord för AIK Shops e-handel
För AIK Shop innebar 2016 fantastiska rekord både för julhandeln och året i sin helhet. Med optimal mobilanpassning, smarta kampanjer och AIK-anpassade produktlanseringar nådde man för första gången en åttasiffrig omsättning i webbshopen.
2017-01-19
E-handelsoptimering: Frakt och leverans
Frakten är en av de viktigaste parametrarna att få rätt för en e-handlare. Om leveransen upplevs som dyr, obegriplig eller krånglig är risken stor att man tappar kunden i kassan. En smart utformad fraktmodell har betydelse för både konverteringsgrad, merförsäljning och lönsamhet. I den här artikeln går vi igenom sex aspekter av frakt- och leveransoptimering.
2015-12-07
Jordklok.se – e-handelsoptimering gav ny tillväxtboom
Jordklok.se är en av Sveriges ledande nätbutiker för ekologiska produkter. Inför 2015 var frågan hur mycket mer det fanns att hämta genom att byta till en modernare e-handelsplattform. En första utvärdering visar fantastiska resultat på kort tid för både konverteringsgrad och försäljning, med mobilanpassningen som främsta framgångsfaktor.
2015-11-26
Succé för Blåvittshopen, ökade mer än 130%
Inför fotbollssäsongen 2015 lanserade IFK Göteborg en helt ny webbshop med hjälp av e-handelsleverantören E37. Med en försäljningsökning på 130 % jämfört med 2014 har satsningen överträffat alla förväntningar.

Arkiv

2017
   oktober 2017 (2)
   februari 2017 (1)
   januari 2017 (1)
2015
   december 2015 (1)
   november 2015 (1)
   maj 2015 (1)
   april 2015 (2)
2014
   december 2014 (1)
   november 2014 (1)
   oktober 2014 (2)
   september 2014 (1)
   mars 2014 (1)
   februari 2014 (1)
2013
   november 2013 (1)
   oktober 2013 (1)
   september 2013 (1)
   augusti 2013 (1)
   juli 2013 (1)
   juni 2013 (1)
   mars 2013 (4)
   februari 2013 (4)
2012
   december 2012 (1)
   oktober 2012 (3)
   september 2012 (6)
   augusti 2012 (3)
   juli 2012 (1)
   april 2012 (3)
   mars 2012 (3)
2011
   november 2011 (1)
   oktober 2011 (1)
   maj 2011 (2)
   april 2011 (1)
   mars 2011 (1)
2010
   november 2010 (1)
   oktober 2010 (1)
   juni 2010 (2)
   maj 2010 (1)
   april 2010 (2)
   mars 2010 (1)
Scrolla upp
Stäng