Den 23 oktober var det dags för en ny upplaga av E37s populära e-handelsmingel. Den här gången utökades programmet med e-handelsrelaterade föredrag med nyheter, tips och inspiration. Vi tackar alla kunder och partners som bidrog till en lyckad dag.
Evenemanget inleddes med eftermiddagens föreläsningspass kl. 13:30. Först ut var lanseringen av E37s integration med CDON Marketplace, som hade betatestats av våra pilotkunder tidigare under oktober.
Utdrag från eftermiddagens agenda (läs hela programmet här):
- Att sälja på CDON Marketplace
Conny Gunnarsson från CDON och Mikael Rehn från SWEdala Outlet berättade om möjligheterna för tredjepartssäljare att vara med på CDON Marketplace.
- Effektiv e-postmarknadsföring
Kristofer Zemowski från Compost berättade om hur man ökar konvertering och lojalitet med hjälp av en smartare kommunikation i de digitala kanalerna.
- Att skriva för att sälja mer
Mikael Rosén, copywriter och kommunikationsstrateg från Perdefinition pratade om hur man uttrycker man sig i ord för att höja priset och öka försäljningen i sin webbshop?
- Google AdWords-nyheter och Google Shopping
Karl Lindberg från Ad Relevance.
Kl. 17:00 började e-handelsminglet, denna gång var det ungerskt tema med rykande gulasch, dryck och annat smått och gott. Lite senare på kvällen höll Daniel Gamvik, systemarkitekt på E37, en genomgång av nya funktioner för multikanalförsäljning i E37 e-handelssystem. Därefter presenterade Erik Håård från DIBS aktuell statistik ur årets e-handelsrapport om mobil handel och betalningar.
Vi hoppas att e-handelsdagen gav alla e-handlare ett bra avstamp med idéer och inspiration inför julhandeln. För oss på E37 är det särskilt värdefullt att få feedback och önskemål från alla våra kunder, så vår utvecklingsplan för e-handelsplattformen under 2015 säkert innehåller rätt funktioner.
Några bilder från våra mingelkvällar under 2014
Fredrik Karlsson 2014-10-28