Stäng

Meny

E-handelsbloggen / Black Friday-kalendern ska hjälpa e-handlare att hitta lönsamhet

Black Friday-kalendern ska hjälpa e-handlare att hitta lönsamhet

Inför årets Black Friday lanserar vi ”Black Friday-kalendern”. Varje dag i november kommer vi att publicera ett e-handelstips via blogg och sociala medier. Black Friday-rean kan vara ett hot som urholkar julhandelns lönsamhet för många e-handlare, och tipsen fokuseras därför på lönsamhet och knep för smarta kampanjer.

De dagliga e-handelstipsen kommer att handla om smarta och riktade kampanjupplägg, metoder för att höja konverteringsgrad och merförsäljning, marknadsföringstips, användarvänlighet och säljande e-handelsdesign, med checklistor för att lyckas på Black Friday och metoder för lönsammare e-handel som en röd tråd. Vissa tips är beroende av unika finesser och funktioner i E37 Triton e-handelsplattform, men många är allmängiltiga.

Inför Black Friday och julhandeln är det särskilt viktigt att lyfta på varje sten och optimera lönsamheten, dels då många e-handlare har en stor del av sin försäljning under den perioden och dels då reakonkurrensen kring Black Friday och mellandagarna pressar lönsamheten. Nya kunskaper, finesser och rutiner i samband med en lönsamhetsoptimering inför Black Friday kan också göra nytta och förbättra en webbutiks lönsamhet under hela året.

På E37 är vår erfarenhet att lönsamheten i en e-handelssatsning ofta sitter i detaljerna. Det finns så många oberoende faktorer som påverkar konvertering och försäljning och när de optimeras och samverkar blir de avgörande för lönsamheten. Våra e-handelstips baseras på statistik, tester, undersökningar och snart 20 års erfarenhet av e-handel i olika branscher”, säger Mercedes Karacsony som är marknadsansvarig på E37.

E-handelstipsen publiceras varje dag i vår blogg "Black Friday-kalendern". Följ oss via Facebook, Twitter och LinkedIn.

Fredrik Karlsson den 31 oktober 2018