Start / Smart e-handel / Försäljning av fröpåsar för barn och ungdomar till skolklassen eller föreningen

Försäljning av fröpåsar för barn och ungdomar till skolklassen eller föreningen

Hos Lime2000 kan barn och ungdomar tjäna extra pengar till exempelvis skolklassen/föreningen genom att sälja fröpåsar. Barnen får en katalog och med hjälp av den tar de upp beställningar som de får 30% i provision på. I webbshopen lägger de sedan sin order av alla beställda fröpåsar som de sedan går ut med till sina kunder. Enkelt och smidigt!
Lime2000 ("shop-in-shop") är en del av Simbadusa som bland annat även säljer pussel, byggmodeller och leksaker.

Peter Andersson den 16 januari 2018

E37 Nyhetsbrev och e-handelstips

Senaste inläggen

2017-10-20
Nytt samarbete förenklar hemleverans för e-handlare
Pressmeddelande 2017-10-20. Flexibilitet och valfrihet för när och hur varan levereras är viktigt för många som handlar på nätet. E-handelsleverantören E37 erbjuder nu hemleveranstjänster via logistikföretaget Best Transport integrerat i e-handelssystemets kassa. För konsumenten blir det enkelt att se hur snabbt det går att få hem varorna och välja leveransdatum.
2017-10-13 15:52
E37 har nu checkout-lösningen Ecster Pay tillgänglig
Nu samarbetar vi och Ecster kring deras Ecster Pay i kassan som hjälper kunden före, under och efter köpprocessen. Med Ecster Pay förenklas köpet genom en smidig checkout med de vanligaste betalsätten, tillsammans med möjligheten att få välja leveransadress.
2017-02-22
Försäljningsrekord för AIK Shops e-handel
För AIK Shop innebar 2016 fantastiska rekord både för julhandeln och året i sin helhet. Med optimal mobilanpassning, smarta kampanjer och AIK-anpassade produktlanseringar nådde man för första gången en åttasiffrig omsättning i webbshopen.
2017-01-19
E-handelsoptimering: Frakt och leverans
Frakten är en av de viktigaste parametrarna att få rätt för en e-handlare. Om leveransen upplevs som dyr, obegriplig eller krånglig är risken stor att man tappar kunden i kassan. En smart utformad fraktmodell har betydelse för både konverteringsgrad, merförsäljning och lönsamhet. I den här artikeln går vi igenom sex aspekter av frakt- och leveransoptimering.
2015-12-07
Jordklok.se – e-handelsoptimering gav ny tillväxtboom
Jordklok.se är en av Sveriges ledande nätbutiker för ekologiska produkter. Inför 2015 var frågan hur mycket mer det fanns att hämta genom att byta till en modernare e-handelsplattform. En första utvärdering visar fantastiska resultat på kort tid för både konverteringsgrad och försäljning, med mobilanpassningen som främsta framgångsfaktor.
2015-11-26
Succé för Blåvittshopen, ökade mer än 130%
Inför fotbollssäsongen 2015 lanserade IFK Göteborg en helt ny webbshop med hjälp av e-handelsleverantören E37. Med en försäljningsökning på 130 % jämfört med 2014 har satsningen överträffat alla förväntningar.

Arkiv

2018
   januari 2018 (10)
Scrolla upp
Stäng