Stäng

Meny

Tack vare alla inbyggda moduler och färdiga integrationer i E37 Triton har du full frihet att växa med e-handelplattformen. Flera av våra mest framgångsrika kunder har börjat i liten skala och vuxit till stora aktörer med samma lösning.

Oavsett om du säljer lokalt eller internationellt, kombinerat med fysiska butiker, B2C eller B2B, innehåller E37 Triton de verktyg som kan ge ditt företag unika konkurrensfördelar. Med vår långa historik har vi mött kunder från nästan alla slags verksamheter. Därför har vi erfarenhet och ofta färdiga branschanpassade lösningar för att hantera de specifika krav som dyker upp i olika e-handelsbranscher.

Vi tillhandahåller alltid e-handelsplattformen och dess integrationer som en molntjänst med automatiska uppdateringar. Du slipper tänka på teknik och drift, får lägre underhållskostnader och kan koncentrera dig på försäljningen.

Rabatter och kampanjhantering 2.0

Med smarta kampanjer kan du locka kunder och sälja mer. Men olika branscher har olika krav på specialupplägg, rabatter och hur de får kombineras. Med den innovativa kampanjmotorn i E37 Triton har du en sällan skådad flexibilitet att skapa rabatter på olika nivåer. Här kan du skapa regler för genererade extrapriser på artikelnivå, allmänna eller personliga rabattkoder, paketrabatter, staffling, tillbehörsrabatter och kombinationskampanjer i kassan. Samtidigt är det enkelt att styra hur rabatterna får kombineras, prioriteras och hur de begränsas till olika delsortiment, tidsperioder, kunder och marknader. Några exempel på speciella kampanjupplägg:

  • Kombinationer som "köp 4 för 3", "3 för 299:-" eller "köp 2 - billigaste paret ½ priset".
  • Generera 30 % extrapris på alla produkter som finns i lager och inte redan är prissänkta.
  • 25 % på en valfri vara till ordinarie pris från träningssortimentet.
  • Handla för minst 1000 kr, välj upp till 3 outletprodukter med 50 % extra rabatt.
  • Utvalda produkter som ger fraktfritt.
  • Rabattstege: 10 % mängdrabatt vid köp över 2000 kr, 15 % vid köp över 5000 kr.
  • 15 % för inloggade medlemmar, kan ej kombineras med paketrabatt el. andra kampanjer.
  • 30 % på fem utvalda tillbehör vid köp tillsammans med cykel.

En smartare sökmotor

Besökare som använder sökrutan är guldkunder - målmedvetna, på jakt efter något specifikt och redo att handla. Språkförståelse, inbyggd sökfiltrering, dynamiska sökförslag, rättstavning och intelligent anpassning utifrån kundernas köpbeteende i plattformens sökmotor ger dina besökare alla chanser att hitta rätt produkt.

Smarta finesser som att utöver produktträffar föreslå varugrupper, varumärken eller t.ex. en köpguidesida är extra hjälpsamt. Produkter som är heta just nu kan rankas upp och närliggande produkter kan ges som alternativa sökresultat.

Då sökmotorn är helt integrerad i plattformen kan all produktinformation indexeras och aktuell statistik och beteendedata finns redan på plats. Det innebär inga startkostnader, inga felkällor och en kraftfull sökfunktion som passar in sömlöst och konverteringsvänligt i gränssnittet.

Superfilter - "Har de vad jag söker?"

Det är en fråga från potentiella kunder som din webbshop snabbt måste kunna besvara. Om du har ett brett sortiment med tusentals produkter är E37s kraftfulla filtermodul svaret. Filtermodulen hjälper besökaren att skära ner urvalet av produkter i såväl varugrupper, varumärkessidor som breda sökresultat.

Urval kan göras på varumärken, underliggande varugrupper, prisintervall, storlekar, färger etc. Det går också att fritt lägga till dynamiska produktegenskaper som kön, åldersgrupp, modell, stil, serie, lagerstatus, teknisk produktdata, produktens användningsområde etc.

Filtreringen hjälper kunden i jakten på rätt produkt genom att:

  • det går att göra flera val samtidigt för olika filtreringsbegrepp,
  • hela tiden visa hur många produkter som kommer matcha vid nedskärning av urvalet ett steg vidare,
  • förhindra återvändningsgränder i form av urval som leder till noll matchande produkter,
  • ge blixtsnabb respons vid uppdatering av urvalet,
  • tydligt visa vilka val som har gjorts så kunden enkelt kan backa tillbaka.

Sälj i alla kanaler

E-handelsplattformen utgör navet i din multikanalsatsning och binder ihop sortiment och orderflöde genom alla tänkbara försäljningskanaler:

  • Fysiska butiker.
  • Marknadsplatser på nätet, t.ex. CDON Marketplace.
  • Olika enheter som dator, surfplatta, mobil, butiksskärm.
  • Öppna separata underbutiker för olika marknader, sortiment eller målgrupper med modulen "shop-in-shop"/multishop.
  • Stöd för internationell handel med momslogik, flera språk, valutor och leveranssätt. Betalsätt och fraktavgifter m.m. kan anpassas per land eller grupp av länder.
  • Inloggning eller separat shop-in-shop för återförsäljare.

Intelligenta produktrekommendationer

Automatiska produktrekommendationer är e-handlarens drömfunktion. Den hjälper besökaren att hitta exakt den produkt som avgör köpbeslutet och den visar upp fler produkter som det är troligt att kunden vill köpa samtidigt. Det ger både en konverteringsknuff och merförsäljning, som en erfaren butikssäljare.

Allt detta fungerar utan att e-handlaren behöver lägga ner någon tid alls, då statistiken samlas in från besökarnas köp- och klickbeteende. Då rekommendationsmotorn är helt inbyggd i plattformen kan många statistikkällor användas - klickmönster, artiklar som köpts tillsammans, övergivna varukorgar, kundhistorik och köpbeteende. Träffsäkerheten ökar och nya produkter får snabbt relevanta rekommendationer.

  • Skapa flera rekommendationsprofiler anpassade för t.ex. tillbehör, nyheter eller liknande, alternativa produkter.
  • Placera ut skyltfönster med anpassade rekommendationer på produktsida, vid sökresultat eller i en popup när kunden lagt något i varukorgen.
  • Inställningar för att vikta upp nypublicerade artiklar och betydelsen av nyare statistik.

Integrationer - det ska bara fungera!

En väl fungerande koppling mellan din webbshop och affärssystem sparar tid och ökar lönsamheten. Du kan helt enkelt hantera en högre ordervolym och ett växande sortiment med mindre personal. Med E37 Triton kan data automatiskt synkroniseras mellan systemen i båda riktningarna. Affärssystemets artikelregister fungerar som "master" och synkas fortlöpande till webbshopen, där du fritt kan arbeta vidare och webbanpassa artiklarna.

Med erfarenhet som sträcker sig ända tillbaka till millennieskiftet är E37 specialister på att integrera med alla slags affärssystem. Idag har vi beprövade och standardiserade integrationer med de flesta butiksdata- och affärssystem på marknaden. Integration av e-handel med butiksdatasystem för butikskedjor är ett område där vi är särskilt starka.

Inbyggt publiceringsverktyg

I plattformens administrationsverktyg ingår också ett publiceringsverktyg där du fritt kan bygga upp webbshopens innehållssidor, navigationsmenyer etc. Använd "widgets" för enkel uppbyggnad av sidor med drag-and-drop (placera ut bildspel, topplistor, skyltfönster, relaterade artiklar).

Det går enkelt att skylta om startsidan och byta ut den mot en tidsstyrd version som aktiveras under t.ex. kampanjer. Arbetet med innehåll förenklas av finesser som en WYSIWYG-texteditor och automatisk omskalning av massuppladdade bilder.

Vi lever som vi lär - den här hemsidan är till 100% byggd med publiceringsverktyget! :-)

Lyft e-handeln med Marketing Automation

Bearbeta och sälj mer till dina befintliga kunder. Konvertera förstagångsköpare till lönsamma, lojala kunder. Med vår koppling till marknadsföringstjänsten Mailchimp kan du automatisera och personalisera dina e-postutskick. Orderhistorik, kunder och produktsortiment synkas fortlöpande över till Mailchimp. Det går snabbt att skapa produktlistningar i nyhetsbreven, antingen allmänna eller personanpassade med rekommendationer från tidigare köp och beteende. Med all data i Mailchimp kan du selektera och göra mer relevanta utskick till specifika målgrupper, t.ex. kunder som inte handlat på länge eller de som har köpt från vissa varugrupper eller varumärken.

Vi har även kopplingar till andra marknadsföringstjänster, bl.a. Apsis och Compost.

Sälj mer med flexibla paketprodukter

Att sälja paketprodukter där kunden behöver göra flera val är en extra utmaning för e-handlare. Med E37s paketmodul är det enkelt att bygga upp paketartiklar där kunden själv får välja modell/färg/storlek bland utvalda produkter i varje paketsteg/val. T.ex. skidpaket med skida+bindning+pjäxa eller barnvagnspaket med chassi+sittdel+liggvagn. Kunden får vägledning som av en duktig butikssäljare i en fysisk butik.

  • Enklare för dina kunder att köpa fler produkter, med mindre risk för felköp och returer.
  • Kunden får en god överblick av valda produkter och total kostnad.
  • Erbjud paketrabatt och visa tydligt hur mycket kunden sparar.
  • Kunden kan bara välja produkter som passar ihop
  • Hjälp kunderna med lämpliga paket som är anpassade för olika nivå och budget, t.ex. nybörjare eller proffs.
  • Flexibla inställningar för olika paketerings- och rabattlogik.

Paketmodulen kan med fördel användas i kombination med tillval, se nedan. E37 Triton har även stöd för enklare paketeringsupplägg med staffling, flerpackslogik och strukturartiklar med färdigbyggda kit/set.

Tillval och anpassade produkter

Med modulen Tillvalsartiklar är det enkelt att koppla passande tillbehör till en produkt. Det ger merförsäljning för e-handlaren och en god service för kunden. Tillbehören kan rabatteras i kombination med grundprodukten, totalpris inkl. alla tillbehör summeras tydligt och antal per tillval (t.ex. fyra ben per säng) styrs med flexibla inställningar. Exempel: Baby V, Lastexperten, AZ Design.

I E37 Triton finns även ett inbyggt API för att definiera inmatningsmallar som infogas på produktsidan, kopplat till en huvud- eller tillvalsartikel. Där kan man skapa formulär för insamling av kundens val till specialanpassade och måttbeställda produkter. Exempel:

  • Text/nummer vid reklamtrycktröja, vikt/längd vid köp av skidor, prägling, namntryck, brodyr etc.
  • Bifogad fil, t.ex. logotyp för tryck eller licens/certifikat vid köp av specialprodukt.
  • Större formulär för t.ex. specialbyggda glasögon, anpassade dekaler, anmälan till kurser och tävlingar etc.
  • Kalkylatorer för beräkning av yta, antal rullar, totalkostnad, spill m.m. för tapeter, mattor eller konstgräs.

Verktygslåda för digital marknadsföring

I plattformen finns alla moderna verktyg för att stödja och förenkla din marknadsföring på Internet.

  • Feeds och exportfiler för Google Shopping, Facebook Dynamic Ads, Instagram Shopping, Prisjakt, Pricerunner, Kelkoo och liknande.
  • Inbyggt stöd för Google-tjänster som Tag Manager, Analytics med e-handelsrapportering, sitekartor, Search Console, Optimize.
  • Enkelt att spåra och analysera annonsering via Google Ads och Facebook (klistra in konverterings-ID resp. Facebook pixel-ID)
  • Smidig SEO av produktsidor, varugrupper, varumärken med metataggar, alt-text, URLer, kanoniska länkar från artikelregistret.
  • Google Microdata, för att visa bättre och mer e-handelsvänlig information i sökmotorernas sökresultat.
  • Inkludering av skräddarsydda spårningsscript med dynamisk data.

Vårt koncept - Smart e-handel

Grundtanken med Smart e-handel är att optimera hela affärsprocessen på nätet. Varje ny modul i e-handelsplattformen utvecklas för att konkret hjälpa dig som e-handlare att uppnå ökad försäljning, bättre konvertering och högre lönsamhet. Baserat på statistik, tester, forskning och samlad erfarenhet från våra uppdragsgivares verklighet arbetar vi kontinuerligt med att finslipa och optimera varje funktion och detalj.

 

Optimerad frakt och leverans

Valfrihet och flexibilitet i leveransen är en viktig framgångsfaktor i en allt hårdare konkurrens på nätet. Att erbjuda kunden flera leveransalternativ som beror på varukorgens innehåll, typ av kund eller geografiskt område är enkelt med E37 Triton.

Hemleverans med valfri leveransdag kan erbjudas i utvalda postnummerregioner via integrationer med Best Transport eller Budbee. Via vår koppling med Unifaun Online kan kunden välja önskat utlämningsställe.

Läs mer i vår artikel om leveransoptimering, t.ex. hur man beräknar den magiska gränsen för lönsam fri frakt eller undviker konverteringsdödare i kassan.

 

Smartare returhantering

Returer, reklamationer och byten är en naturlig del i många e-handelsbranscher. För snabbväxande e-handlare med hög returfrekvens kan detta ta så mycket tid att hela lönsamheten hotas. Samtidigt är snabb, enkel och felfri returhantering viktigt för kundnöjdheten.

Med E37s returhanteringsmodul blir processen enklare för både kund och e-handlare. Kunden kan föranmäla returer, ange orsak, byta till önskad storlek och följa ärendets status via Mina Sidor. E-handlaren får stöd genom hela processen med ärendehantering, automatisk återbetalning, lageruppdatering, ny leverans och utskick av statusaviseringar. Detta kan kapa hanteringskostnaderna kraftigt.

 

Inbyggd hantering av prenumerationer

Lojala kunder som handlar ofta är nyckeln till en lönsam e-handel. Det ultimata är att säkerställa återkommande köp med abonnemang eller prenumerationer som både startas och hanteras via e-handeln.

Prenumerationsmodulen i e-handelsplattformen kan hantera olika upplägg för t.ex. dagligvaror och tidningsprenumerationer. I det första fallet görs enstaka köp automatiskt via ett bestämt abonnemangsschema (t.ex. månadsvis), i det andra fallet kan kunden köpa ett antal exemplar åt gången som sedan levereras över tid (t.ex. ett nummer per månad). Det kan även kopplas till kampanjmodulen för att på olika sätt ge attraktiva start- och medlemserbjudanden.

Ta gärna en titt på vår referens GoSharp som säljer hygien- och skönhetsprodukter med återkommande betalning via Klarna.

 

Många vägar till högre konvertering

Konverteringsoptimering och konverteringsanalys genomsyrar allt arbete som vi på E37 gör för dig. Dels i hela vår arbetsprocess för säljande e-handelsdesign, dels vid utveckling av varje funktion i e-handelsplattformen. Några fler exempel på moduler:

Hur ska produkterna sorteras i webbshopen för att sälja så mycket som möjligt? Med modulen "Popularitetssortering" listas just nu "heta produkter" automatiskt överst. Algoritmen är baserad på kundernas klick- och köpbeteende med parametrar som du själv kan anpassa.

Med modulen "Åter i lager" kan besökare bevaka produkter som för tillfället är slut i lager. När produkten kommer tillbaka meddelas kunden via e-post, ett enkelt och automatiserat mail som ofta har högre konvertering än något annat.

Kom igång med webbshop hos E37

Våra erfarna e-handelsrådgivare hjälper dig från start till mål.

Priser & paketKontakta oss